کد خبر: ٢٥٢١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/01-٠٨:١٦

اکثر افراد به دلیل مشغله زیادی که دارند همواره به‌ دنبال گیاهانی برای خانه خود هستند که به‌ راحتی خشک نشوند.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاهان زیبایی بی‌نظیری را به منزل شما می‌بخشند که نمی‎‌توان آن را نادیده گرفت. نگهداری از گل های  آپارتمانی کمی چالش برانگیز بوده و اغلب گیاهان به دلیل عدم رسیدگی درست به‌ راحتی خشک می‌شوند. برای حل این مساله تصمیم گرفتیم 

گیاهان هوازی

این گیاهان نه تنها ظاهر جالبی دارند، بلکه حتی برای رشد به خاک هم نیازی ندارند. زنده نگه داشتن این گیاهان بسیار ساده است. کافی است حداقل آن‌ها را هر دو هفته یک‌بار خیس کنید و داخل منزل در نور غیرمستقیم قرار دهید. این گیاه به شدت برای کسانی که مشکل فراموشی در آبیاری دارند مناسب است. گیاهان هوازی به ندرت به بیماری سایر گیاهان آپارتمانی دچار می‌شوند و همین امر سبب جذب طرفداران زیادی به سوی آن‌ها شده است.

گیاهان آپارتمانی که به آسانی نمی میرند

بامبو

یکی از گیاهان آپارتمانی که به آسانی نمی میرند بامبوها هستند. شما هرگز نمی‌توانید گیاهی با شرایط نگهداری آسان‌تر از بامبو درخواست کنید. فقط بامبو را داخل آب قرار دهید و هر چند وقت یک‌بار آب آن را با آبی تمیز جایگزین کنید و شاهد رشد سریع آن باشید. بامبو به نور بسیار کمی احتیاج دارد که آن را به گیاه بسیار مناسبی برای داخل منازل و حتی دفاتر اداری تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی در منزل خطرناک هستند سر بزنید.

گازمانیا

این گیاهان خیلی جالب هستند. شما در واقع خاک را آبیاری نمی‌کنید شما تنها داخل قسمت بالایی گیاه را پر از آب می‌کنید. این گیاه تنها زمانی نیاز به آبیاری دارد که تا ۲ اینچ از سطح رویی خاک خشک شده باشد. ظاهر زیبای این گیاه آن را برای نگهداری داخل منزل و فضای باز بسیار مناسب کرده است.

گیاه پوتوس

شما تقریبا نمی‌توانید با این گیاه اشتباه رفتار کنید. این گیاه خیلی به مکانی که آن را قرار می‌دهید حساس نیست فقط نباید آن را بیرون در معرض آفتاب مستقیم قرار دهید. آن‌ها می‌توانند در خاک خشک یا بیش از حد آبیاری شده دوام بیاورند و به همین دلیل در لیست گیاهانی که می‌توانند در آب نگهداری شوند قرار می‌گیرند.

کالانکوآ

این گیاه قوی با گل‌های سرحال و زیبا که برای مدت طولانی باقی می‌مانند، به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. در واقع آبیاری بیش از اندازه از معدود قاتلان این گیاه است. این گیاه در آفتاب شکوفا می‌شود و زمانی که گلدان آن تعویض شود به خوبی رشد می‌کند.

کالانکوآ

ساکولنت‌ها

این گیاهان امروزه به دلیل زیبایی‌های گسترده و متنوع خود و مقاومت خوب در برابر خشکی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این گیاهان به نگهداری کم و آسانی احتیاج دارند. آبیاری این گیاهان باید کم باشد و خاکی که برای مدتی طولانی مرطوب باشد می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه و مرگ آن‌ها شود. آن‌ها را در نور غیرمستقیم نگه دارید و زمانی آبیاری را انجام دهید که خاک کاملا خشک شده باشد.

 

منبع:مجله دلتا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: