کد خبر: ٢٥١٠٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/25-١٠:٢٣

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان گفت: دستگاه قضا با نظارت بر بازار، با احتکار کالا و افزایش قیمت‌ها برخورد جدی می‌کنند.

 

آبادان نیوز : صادق جعفری چگنی گفت: با توجه به دستور ریاست قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر نظارت بر بازار با هدف حمایت از معیشت مردم و ساماندهی نرخ ارز ترجیحی، همه دادستان‌ها در شهرستان‌ها و روسای تعزیرات حکومتی وارد میدان مبارزه با قاچاق کالا، گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، درج نکردن قیمت و... شده اند.

وی به کشف ۶۵۴ تن روغن خوراکی در خوزستان اشاره کرد و افزود: همچنین در یکی از شهرستان‌های استان نیز حدود ۳۰۰ تن مرغ احتکار شده کشف شد، ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز شاهد کشف انواع کالا‌ های اساسی بودیم و پرونده قضایی تشکیل شده است.

جعفری چگنی می‌گوید: رسیدگی به تخلف‌ها و پرونده‌های در تعزیرات حکومتی و دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با بیان اینکه در زمینه افزایش قیمت‌ها با ۳ موضوع برخورد جدی می‌شود، ادامه داد: افزایش قیمت کالا‌های تعیین شده نباید در قیمت سایر کالا‌ها تاثیر بگذارد، همچنین با توجه به تداوم توزیع ارز ترجیحی از سوی دولت، افزایش قیمت دارو و آرد توجیه پذیر نیست، به همین دلیل با آن‌ها برخورد می‌شود.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه کالا‌ های آزاد شده نرخ مصوب دارند و افزایش خودسرانه تخلف است، اضافه کرد: در موارد گفته شده سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی و سایر دستگاه‌های نظارتی متولی به طور جدی پیگیری می‌کنند تا از افرایش قیمت‌ها و احتکار آن‌ها جلوگیری شود.

جعفری چگنی گفت: مردم می‌توانند موارد تخلف را به سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی اطلاع رسانی کنند، ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز همکاری لازم را در این زمینه دارند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب خوزستان؛ همه کالا‌های کشف در بازار توزیع می‌شوند.
منبع : صدا و سیما

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: