کد خبر: ٢٦٨٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/09-١١:٢٤

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : محققان دانشگاه مستقل مادرید در مطالعه اخیرشان اظهار کردند نوشیدن حداقل دو فنجان چای در روز از قلب افراد محافظت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

نوشیدن چای عمر را طولانی می‌کند

به نقل از اسکای، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که بیش از دو فنجان چای در روز می‌نوشند، نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشند بیشتر عمر می‌کنند.

محققان موسسه ملی سلامت از داده‌های بانک زیستی بریتانیا استفاده کردند و در آن اطلاعات ۸۵ درصد از نیم میلیون مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ ساله که به طور منظم چای می‌نوشیدند را مورد بررسی قرار دادند. از این تعداد، ۸۹ درصد گفتند که چای سیاه می‌نوشند. محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که اثرات مفید چای به اینکه چای سیاه با شیر یا شکر مصرف شود یا در دمایی که در آن نوشیده می‌شود بستگی ندارد.

در این مطالعه محققان به بررسی نتایج یک پرسشنامه که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شده بود پرداختند و عادات این افراد را تا یک دهه بعد نیز بررسی کردند. محققان با بررسی اطلاعات و عادات نوشیدن چای افراد دریافتند مصرف منظم چای سیاه(پرمصرف ترین چای در اروپا) با کاهش متوسط ​​بین ۹ تا ۱۳ درصد در مرگ و میر طی ۱۰ سال در میانسالان همراه بود. اکثر افراد مورد بررسی قرار گرفته افراد سفیدپوست، بزرگسال و مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

"فرناندو رودریگز آرتالجو"(Fernando Rodríguez Artalejo) استاد پزشکی پیشگیرانه و بهداشت عمومی در دانشگاه مستقل مادرید، این تحقیق را نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در این زمینه توصیف کرد و گفت که بیشتر مطالعات در آسیا انجام شده است، چرا که آنها بیشترین مصرف چای سبز را دارند و تعداد افرادی که در خارج از آسیا مورد بررسی قرار گرفته بودند چندان زیاد نبودند و نتایج بررسی‌های انجام شده بر روی آنها نیز چندان نتیجه بخش نبود.

وی گفت: این مطالعه به طور قطعی ثابت نکرد که چای عامل کاهش دهنده مرگ زودهنگام مصرف کنندگان چای است. سوال دیگری که بی‌پاسخ مانده است این است که آیا افرادی که چای نمی نوشند باید برای بهبود سلامت خود این کار را شروع کنند؟

آرتالجو گفت: باید مطالعاتی با اندازه گیری‌های مکرر مصرف چای در طول زمان انجام شود و میزان مرگ و میر افرادی که چای مصرف نمی‌کنند به طور مداوم با کسانی که شروع به مصرف چای کرده‌اند یا به مرور زمان مصرف خود را افزایش داده‌اند، مقایسه شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Annals of Internal Medicine" منتشر شده است.


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دی ان ای نوعی عروس دریایی شاید بتواند به کشفیاتی در مورد پیری انسان کمک کند.

کمک عروس‌های دریایی به مطالعات درباره روند پیری انسان

به نقل از آی‌ای، شاید با فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» آشنا باشید. "باتن" از یک بیماری نادر رنج می‌برد که باعث می‌شد روند پیری او معکوس باشد. اکنون در سناریویی مشابه، به نظر می‌رسد گونه‌ای از عروس دریایی به نام "turritopsis dohrnii" به جاودانگی رسیده است.

تیمی از محققان اسپانیایی در رمزگشایی ژنوم یک عروس دریایی که به دلیل توانایی آن برای احیای خود پس از مرگ مشهور است، موفق عمل کرده‌اند.

این موجود دریایی کوچک که به نام "عروس دریایی جاودانه" نیز شناخته می‌شود، حتی پس از تولید مثل نیز می‌تواند ساعت بیولوژیکی خود را به عقب برگرداند و به گروهی از سلول‌های جوان تبدیل شود.

"ماریا پاسکوال-تورنر" و همکارانش در دانشگاه "اویدو"(Oviedo) در اسپانیا، ژنوم این عروس دریایی جاودانه را با گونه‌ای نزدیک به آن به نام "Turritopsis rubra" که "چتر دریایی زرشکی" نیز نامیده می‌شود و نمی‌تواند روند پیری خود را به راحتی معکوس کند، بررسی کردند.

محققان با نگاهی به این دو گونه دریافتند که عروس دریایی جاودانه دارای جهش‌هایی است که به آن اجازه می‌دهد تقسیم سلولی را محدود کرده و از تجزیه تلومرها که کلاهک‌های محافظ کروموزوم‌ها هستند، جلوگیری کند. همچنین دارای دو برابر تعداد ژن‌های مرتبط با ترمیم و محافظت دی‌ان‌ای است.

عروس‌های دریایی جاودانه علاوه بر خاموش کردن ژن‌های رشدی برای بازگشت به شکل‌های قبلی‌شان، ژن‌های دیگری را نیز فعال می‌کنند که به سلول‌های برگشت‌خورده اجازه می‌دهد تا زمانی که کلونی دوباره تقسیم می‌شود و جدا شنا می‌کند، "تخصص مجدد" پیدا کنند.

به طور مشخص، یک عروس دریایی جاودانه بالغ، زمانی که تهدیدی از تغییر شرایط محیطی را درک می‌کند، ساعت ژنتیکی خود را معکوس می‌کند تا یک بار دیگر تبدیل به لارو شود. آنها صرفاً یک لایه نازک از سلول‌ها و بافت هستند که در آب شناور می‌شوند و به دنبال سنگ یا پشته‌ای از علف دریایی می‌گردند تا به آن بچسبند.

اکنون دانشمندان ابراز امیدواری می‌کنند که نقشه‌برداری ژنوم عروس‌های دریایی جاودانه ممکن است به کشفیاتی در مورد پیری انسان و ابتکاراتی برای افزایش طول عمر انسان منجر شود.

"پاسکوال-تورنر" می‌گوید: این اشتباه است که فکر کنیم مانند این عروس دریایی، جاودانگی خواهیم داشت، زیرا ما عروس دریایی نیستیم، اما ممکن است چیزی در ترفند تکاملی عروس دریایی جاودانه بیابیم که به درک بهتر آسیب شناسی پیری انسان کمک کند و مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته دکتر "یان کارلسدر" زیست‌شناس مولکولی و مدیر مرکز تحقیقات زیست‌شناسی پیری "گلن" در موسسه "سالک"، این مطالعه حاوی پیام مهمی در مورد افزایش طول عمر ارگانیسم یا سال‌های سلامتی است. وی می‌گوید: جالب‌ترین چیز این است که این یک مسیر مولکولی واحد نیست، بلکه ترکیبی از بسیاری از آنها است.

وی افزود: اگر بخواهیم به دنبال گسترش دامنه سلامت باشیم، نمی‌توانیم فقط روی یک مسیر تمرکز کنیم. این کافی نخواهد بود. ما باید به بسیاری از آنها و نحوه هم‌افزایی آنها نگاه کنیم.

این مطالعه در مجله PNAS منتشر شده است.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: