کد خبر: ٢٥١٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/27-٠٠:٢٩

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - مراسم انتخاب برترین‌های قرن ورزش ایران برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف ورزش انتخاب شدند.
با توجه به اینکه در ابتدای قرن جدید هستیم، برگزاری چنین مراسمی بسیار بموقع بود.

صرفنظر از اینکه چه کسانی انتخاب شدند، مسأله مهم این است که چرا باید میزبان و مجری چنین برنامه مهمی شبکه ورزش سیما باشد؟

در کشور ما جایگاه افتخارات ورزشی به قدری بالاست که بلافاصله بعد از کسب مدال‌های مهم بین‌المللی، بلند پایه‌ترین مقام‌های کشور کسب این مدال‌ها را به جامعه ورزش و عموم مردم تبریک می‌گویند و شور و نشاط خاصی در جامعه مشاهده می‌شود.

آیا انتخاب و تقدیر از چنین جایگاه مهمی باید به میزبانی و اجرای یک شبکه تلویزیونی باشد؟

آیا وظیفه خود وزارت ورزش نبود چنین مراسم مهمی را وزین‌تر و در شأن افتخار آفرینان ملی ورزش برگزار کند؟

توجه داشته باشیم که این برنامه برای انتخاب برترین‌های قرن بود؛ یعنی عصاره ۱۰۰ سال تلاش و افتخار آفرینی ورزشکاران ملی کشور!

آیا نباید برای چنین مراسم مهمی از مقام‌های سازمان‌های بین‌المللی ورزش جهان و به ویژه کمیته بین‌المللی المپیک و آسیا دعوت به عمل می‌آمد؟

بعضی از رشته‌های ورزشی ما در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای هستند ، چرا رؤسای فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها نباید در چنین مراسم مهمی حضور داشته باشند؟

سطح برگزاری مراسم به قدری پایین بود که حتی رئیس سازمان صدا و سیما که در واقع میزبان برنامه بود، در آخر مراسم حضور یافت.

آیا در تشکیلات عریض و طویل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک نفر نبود که به آقای وزیر و رئیس کمیته تذکر بدهد که برگزاری این مراسم مهم به این شکل در شأن ورزش و ورزشکاران و مدیران منتخب قرن نیست؟

صحبت از انتخاب برترین‌هایی است که هرکدام در تاریخ این کشور نام خود را ثبت کرده‌اند و خاطرات خوشی را از خود برای مردم به یادگار گذاشته‌اند. آیا نباید به بازتاب بین‌المللی این مراسم توجه می‌شد؟.

شکی نیست اساس برگزاری چنین مراسمی بسیار درست و بموقع بوده است، ولی نه میزبان در شأن ورزش و نه مراسم در حد یک قرن افتخار آفرینی قهرمانان ملی بود که بارها امید و غرور را به تک تک ما ایرانی‌ها هدیه داده‌اند.

تا وقتی خود جامعه ورزش قدر جایگاه و منزلت خود را نداند از دیگران هم نمی‌توان توقع احترام به ورزش را داشت. آیا وزارت ورزش خود امکان برگزاری بهتر و وزین‌تر این مراسم را نداشت که این امر مهم را صدا و سیما با چنین سطح نازلی برگزار کرد؟

منبع:اطلاعات 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: