کد خبر: ٢١٧٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/02-١١:٠٧

دو فیلم سینمایی «سیاه باز» و «قصه عشق پدر» به تازگی روانه اکران شدند و قرار است «مورچه خوار» ساخته شاهد احمدلو نیز به ویترین سینما‌ها اضافه شود.

 

به گزارش آبادان خبر؛ شاهد احمدلو بازیگر اصلی فیلم سینمایی «سیاه باز» به کارگردانی حمید همتی که به تازگی روانه اکران سینما‌ها شده این‌بار با «مورچه خوار» و در سمت کارگردانی به سینما‌ها باز خواهد گشت. این بازیگر، مدرس، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون فیلم‌های سینمایی کمدی «اگه میتونی منو بگیر»، «چند می‌گیری گریه کنی» و مجموعه تلویزیونی کمدی «آقا و خانم سنگی» را در کارنامه خود دارد. ژانر کمدی در فهرست کار‌های این بازیگر و کارگردان نقش محوری دارد و در فیلم سینمایی «مورچه خوار» احمدلو سراغ ژانر مورد علاقه خود رفته است.

فضای مجازی سوژه «مورچه خوار» شد/فیلم کمدی جواب می‌دهد؟

فیلم سینمایی «مورچه خوار» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان محصول سال ۱۳۹۸ است. تصویربرداری این فیلم کمدی- اجتماعی از آبان ماه همان سال آغاز شده بود و تا اواخر آذر ۹۸ ادامه داشت. فیلم «مورچه خوار» روایتگر داستانی با موضوع امروزی در فضای مجازی است. در خلاصه داستان این فیلم این دیالوگ آمده است: «احمق‌ها را معروف نکنیم...»

داریوش بابائیان که در گفت‌وگوی خود در سال ۹۹ گفته بود سه فیلم از جمله «مورچه خوار» را آماده نمایش دارد و به دلیل شرایط بد سینما و میزان استقبال پایین مردم از سینما‌ها قصدی برای اکران آن ندارد؛ در سال جدید متقاضی اکران در سینما‌ها شد و درباره دلایل تصمیم جدید خود عنوان کرد: «مورچه خوار» به واسطه سوژه و داستانی که دارد، موقعیت روز را در ۲ سال پیش به تصویر کشیده است البته این داستان از دوران خود جلوتر بوده است، اما باتوجه به اینکه سوژه فیلم درباره اینستاگرام است، اثر به روزی است که من فکر می‌کنم از همه نظر برای اکران شدن در شرایطی که قرار باشد سینما‌ها رونق بگیرد، مناسب‌تر از آثار دیگری است که ادعای کمک به سینما را دارند چراکه به لحاظ بعد داستانی و ساختاری می‌تواند مخاطب را به سینما بکشاند و به همین دلیل درخواست اکران داده‌ام.

به گفته این تهیه‌کننده با سابقه در حال حاضر یکی از معضلات بزرگ جامعه ما اینستاگرام و فرهنگ استفاده از فضای مجازی است که این فیلم در نوع خود یکی از بهترین‌هاست که قصد دارد فرهنگ مدیریت آن را در جامعه جا بیندازد. فیلم‌های دیگری که برای اکران تقاضا می‌دهند، فیلم‌های خوبی هستند، اما معتقدم «مورچه خوار» از دیگر فیلم‌ها قابلیت بالاتری دارد و حیف است که سوژه آن قدیمی شود.

سوژه هنوز به روز «مورچه خوار» و همچنین ژانر کمدی این فیلم قابلیت کشاندن مردم به سینما‌ها را لااقل بر روی کاغذ دارد، اما باید دید پس از گذشت دو سال از زمان ساخت فیلم هنوز هم حرفی برای گفتن دارد و با نیاز‌های جدید مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند یا خیر. گرچه فروش بالای ۴ میلیارد فیلم کمدی «دینامیت» امید به برگشت سرمایه فیلم‌های کمدی و رونق دوباره سینما‌ها را برگردانده، اما باید در نظر داشت که فروش فیلم در سینمای ایران غیر قابل پیش‌بینی و محصول شرایط خاص خودش است. با این حال با تکمیل شدن نسبی ویترین سینما با ژانر‌های گوناگون می‌توان به روز‌های بهتر سینما امیدوار ماند.

فضای مجازی سوژه «مورچه خوار» شد/فیلم کمدی جواب می‌دهد؟

در این اثر بازیگرانی، چون نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، رضا شفیعی جم، مارال فرجاد، لیندا کیانی، نیما شاهرخ شاهی، شهین تسلیمی، ایمان اشراقی، سارا منجزی‌پور، خاطره حاتمی، مجید شهریاری، مجید علیزاده، علی اصغر طبسی، کسری شعبانی، پژواک ایمانی، ارشیا خلیلیان، حامد مصباحی، شهریار حیدری، شیما شهامتی و سمیرا فلاح نقش آفرینی می‌کنند.

عوامل این فیلم عبارتند از: مجری طرح: مریم شجاعی، نویسنده: مهیار شاهرخی، مدیر فیلمبرداری: فریبرز سیگارودی، مدیر صدابرداری: اشکان پورتاجی، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: محمد صادقی، تدوین: علی رشیدی، گروه کارگردانی: محمدرضا زاهدیان و سعید بیات، منشی صحنه: مهتاب رضوی، گروه چهره پردازی: محمد سام کیانی فر و راحله فیوضی، گروه صحنه: سجاد جنتی و محسن ساجدی، گروه لباس: زهره سلطانی و مهرآسا ابوالحسنی، گروه صدا: ابراهیم موسوی و امین آسترکی، فیلمبردار: شاهین توفان، گروه فیلمبرداری: سپهر مژدهی نیا، آرش خرمی، حسن رضایی، احسان منفرد، محمدرضا رست خیز، گروه تولید اسماعیل کردی، رضا نوروزی، محسن جهان پناه، سارا بافتی، امور فنی: استودیو شکوفا فیلم، دستیار تدوین: یوسف بخشایش، گروه تدارکات: محمد جمشیدی، مهدی نوری، افشین امینی، عکاس: علیرضا لاجورد، مدیر تبلیغات: مسیحا شجاعی، و مدیر روابط عمومی: محمد حسین داودی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،فرهنگی،فیلم،مورچه خوار

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: