کد خبر: ٢١٧١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/29-١١:٢٤

نشست ستاد مقابله با کرونای جنوب غرب استان(آبادان _خرمشهر و شادگان) در حالی به ریاست سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر برگزار شد که وی با تاکید بر اهمیت استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی، از پیشرفت روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان آبادان ابراز رضایت کرد.وی تمام شهروندان آبادان، خرمشهر و شادگان را که بالای ۵۰ سال دارند را به انجام واکسیناسیون دعوت کرد.موسوی تصریح کرد که مسئولین در این امر باید خود را وقف مردم کنند.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار شهرستان آبادان در این نشست با قدردانی از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سرعت بخشیدن به طرح واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در شهرستان گفت:انتظار داریم در کنار انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم از وضعیت نارنجی خارج شویم و این دور از دسترس نخواهدبود. آمار واکسیناسیون در سطح شهر و فعالیت‌هایی که در حوزه پیشگیری و درمان وجود دارد این نوید را خواهد داد که از این وضعیت خارج شویم، هرچند که باید فعالیت‌های خود را و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با گلایه از بعضی برخی سازمان ها، نهادها و اصناف مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت:حواس ما است که کدام سازمان و کدام مسئول در مقابل وظایف خود کوتاه می آید، در جلسات شرکت نمی کند و مسئولیت خود را انجام نمی دهد. گزارش تمام این سوء مدیریت ها به استان داده شده است. در حوزه سلامت جنوب غرب همه مسائل به هم پیوسته می باشد و ما باید بتوانیم در کنار دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت خود را به نحو احسن انجام بدهیم.

موسوی گفت:ما شهر کوچکی نیستیم که بخواهد امکانات خود را از شهرهای دیگر بگیرد. ما خودمان دانشگاه، بیمارستان و امکانات داریم. باید بتوانیم با مدیریت صحیح و احساس مسئولیت، بهتر از شهرهای دیگر عمل کنیم.

رئیس شورای سلامت جنوب غرب استان تاکید کرد: باید دست به دست هم بدهیم و به دور از حواشی خود را وقف مردم کنیم.

وی گفت: مردم ما بیش از پیش به مسئله کرونا واقف شده‌اند و می‌دانند که سرنوشت خود و خانواده شان در رعایت های پروتکل های بهداشتی گره خورده است. اما هرچه جامعه به سوی واکسیناسیون بیشتری پیش برود کمک خیلی زیادی در ارتقای سلامت مردم خواهد کرد. باید افراد جامعه و سایر گروه ها مثل اصناف و اتحادیه ها تمام وظایف خود را بدرستی انجام بدهند. بنده در کنار قدردانی از تمام زحماتی که اصناف در این ایام داشته‌اند از مسئولین اتاق اصناف و اتحادیه‌های آبادان گلایه‌مند هستم. چرا که آنها می‌توانند بیش از پیش وضعیت حادث شده را مدیریت کنند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد : منطقه ما به واسطه موقعیت جغرافی و تردد و ارتباطات گسترده همیشه مورد تهدید انواع جهش یافته ویروس کرونا بوده است. باید بتوانیم ارتباطات دریایی را بیش از پیش کنترل کنیم. از زحمات تمام عزیزان تشکر می کنم اما اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی تاکید کرد :در طرح شهید سلیمانی که اقدامات خوب، با هدف و با انگیزه بود و عزیزان ما در سپاه، بسیج در کنار دانشگاه علوم پزشکی بودند کارهای زیادی انجام شد و هر آنچه در توانشان بود به کار بردند که جای تحسین دارد. ما می بایست امکانات هر سه شهرستان را به کار بگیریم و تمام گروه‌های دخیل در این قضیه می‌بایست پای کار باشند.

همچنین در این نشست شکرالله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با ارائه گزارش از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد که کماکان می بایست رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه در اولویت اول شهروندان و مسئولین شهرستان قرار بگیرد تا بتوان با افزایش میزان واکسیناسیون جامعه شرایط را بهبود بخشید. سایر مدیران مراکز بهداشت شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان گزارش عملکرد خود را در حوزه پایش، تست، پیشگیری و همچنین واکسیناسیون به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

گفتنی است با دستور کار واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در شهر های حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان طیف گسترده‌ای از جامعه شهری و روستایی در این مناطق در پوشش طرح واکسن کرونا قرار گرفته اند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان ،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: