پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دراکولاها به چه کسانی حمله می کنند؟


کد خبر: ٢٦٤٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/17-١٤:٥٩

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولاها معمولا بیشتر به پوست‌های روشن و سفید جذب می‌شوند و آسیب بیشتری به آن‌ها می‌زنند.

 

آبادان نیوز :علیرضا نادری گفت: دراکولا به طور عمومی به حشراتی گفته می‌شود که از خون تغذیه می‌کنند و آثار تاول را از خود بر جای می‌گذارند، در شمال کشور به سوسک‌هایی از خانواده Staphylinidae دراکولا گفته می‌شود که نوع Paederus آن مایع شیمیایی در بدن آن‌ها وجود دارد به اسم ماده شیمیایی Pederine که با برخورد با پوست انسان بافت پوست را می‌خورد، جمع می‌کند و سپس تبدیل به تاول می‌شود.

وی افزود: این نوع مایع شیمیایی به دلیل تغذیه دراکولا از پسماند گیاهی و اجساد جانوری است، اگر این تاول‌ها را بترکانید مایع ترشح شده مجدد تبدیل به تاول جدید می‌شود.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولاها معمولا بیشتر به پوست‌های روشن و سفید جذب می‌شوند و آسیب بیشتری به آن‌ها می‌زنند، اگر دراکولا روی پوست نشست به هیچ عنوان نباید آن را لهه کرد، به دلیل اینکه در صورت له شدن، مایع درون بدن آن، باعث ایجاد تاول بر روی سطح پوست می‌شود.

به گفته ی نادری ، این نوع دراکولا در همه‌ی نقاط کشور ازجمله تهران، خوزستان و ... وجود دارد، اما بیشتر در مناطق جنگلی استان‌های شمالی یافت می‌شوند که از اواخر بهار تا اواخر تابستان رویت می‌شوند، این نوع حشرات شب‌ها به نور جذب می‌شوند و به دور نور پرواز می‌کنند، بنابراین اگر درون چادر مسافرتی یا منازل چراغ روشن شود باید حتما درب آن بسته باشد تا از گزند دراکولاها در امان باشند.

وی در پایان گفت : دانشمندان در حال آزمایشاتی برای استفاده از ترشحات دراکولا برای درمان سلول‌های سرطانی هستند.


منبع:خبرآنلاین

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: