پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سفیر روسیه جلسه با رژیم صهیونیستی را ترک کرد


کد خبر: ٢٥٠٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/21-١٠:٢٨

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی پس از اظهارات نمایندگان کنست در خصوص جنگ اوکراین، با خشم جلسه را ترک کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی با عصبانیت از مراسم بزرگداشت «روز پیروزی بر آلمان نازی» که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برگزار کرده و او نیز دعوت شده بود، خارج شد.

نماینده روسیه در حالی که خشم خود را ابراز می‌کرد جلسه را ترک کرد. با این حال سفارت روسیه اعلام کرده ویکتوروف به این دلیل جلسه را ترک کرده که به رویداد بعدی برسد.

جشن پیروزی در واقع روز پیروزی ارتش سرخ روسیه بر آلمان نازی است که در سراسر اروپا و همچنین در روسیه با یک روز تاخیر برگزار می‌شود.

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره از دو منبع در پارلمان رژیم صهیونیستی نقل کرد که برخی اعضای کنست در جریان مراسم، روسیه را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و به دنبال آن نیز، سفیر این کشور با گام‌های تندی جلسه کنست را به همراه یک تیم امنیتی ترک کرده در حالی که در مسیر خروج نیز سخنانی بر زبان آورده و اظهارات اعضای آن را محکوم کرده است.

گفته می‌شود یوگنی سوبا، یکی از اعضای کنست در این مراسم خطاب به سفیر روسیه با انتقاد از حمله به اوکراین گفته است: «این جنگ سیلی است به نسل پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما که با نازی‌ها جنگیدند». نمایندگان ضمن اعلام اعتراض این جنگ را جنایت علیه بشریت نامیدند.

سفیر روسیه

گفتنی است روابط رژیم صهیونیستی و روسیه در هفته‌های اخیر رو به تیرگی رفته است. به ویژه زمانی که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت آدولف هیلتر، صدر اعظم آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم ریشه یهودی داشته است. با اینکه هویت یکی از پدربزرگ‌های هیتلر هنوز مشخص نیست، اظهارات لاوروف خشم مقامات صهیونیست را برانگیخت. کمی بعد رژیم صهیونیستی مدعی شد که پوتین بابت این گفته‌ها عذرخواهی کرده است. هرچند این خبر اندکی بعد تکذیب شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: