کد خبر: ٢٨٠٠٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/13-١٢:٠٤

استاندار خوزستان: با احداث نیروگاه کارون، کشور در تولید برق از انرژی هسته ای خودکفا می شود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان دیروز (شنبه) در حاشیه عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه خوزستان به عنوان قطب تولید انرژی کشور مطرح است، اظهار کرد: تولید ۳۰۰ مگاوات برق از انرژی هسته ای از امروز در خوزستان کلید خورد و این میزان تولید برق مرحله به مرحله با اجرای فازهای بعدی افزایش می یابد.

وی افزود: مرحله اول طرح تولید برق از انرژی هسته ای در خوزستان طی ۷ سال اجرایی خواهد شود و بعد از دهه ها انتظار که قرار بود فرانسوی ها برای خوزستان برق هسته ای تولید کنند و از پیش از انقلاب مانده بود، اکنون توسط نیروهای متخصص داخلی شاهد تحقق آن هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» در دارخوین آغاز شد، گفت: به امید خدا خوزستان به عنوان قطب تولید انرژی، نیازهای استان و کشور را تامین خواهد کرد و امیدواریم پس از این صادرات برق و ارز آوری داشته باشیم.

خلیلیان عنوان کرد: گسترش صنایع تولید کننده انرژی در خوزستان باعث می شود تا صنایع جانبی آن ها نیز رشد و گسترش داشته باشند و باعث ایجاد اشتغال شوند.

وی افزود: بخش عمده ای از این نیروگاه با استفاده از ظرفیت های داخلی و برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد شد. با احداث این نیروگاه کشور در تولید برق از انرژی هسته ای به خودکفایی می رسد./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: