کد خبر: ٢٢٦٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/26-١٣:٤٦

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت مهدی (عج) قطعاً این توقع را دارند که دروغ، غیبت، زخم زبان، حسادت، بدبینی، دو به هم زنی، خبرچینی، حق کسی را پایمال کردن و شهادت دروغ از ما سرنزند، نگاهمان را کنترل کرده و مراقب لقمه خود و خانواده باشیم.

 

به گزارش آبادان خبر؛ حجت الاسلام عطا‌الله میرزاده درباره اعمال روز جمعه گفت: ابتدایی‌ترین کار‌هایی که برای روز جمعه توصیه شده، خواندن زیارت نامه و دعای این روز است که در آن‌ها از خدا می‌خواهیم که ما را در اعمالی که در روز جمعه تکلیف شده است، موفق کند.

وی در همین راستا ابراز کرد: خواندن نماز جمعه در اسلام توصیه شده است. دعایی که افراد صبح جمعه می‌توانند بخوانند دعای ندبه است. همچنین بعدازظهر جمعه دعای سمات و زیارت آل یاسین خوانده شود. خواندن دعای روز جمعه که در مفاتیح آمده است ثواب فراوان دارد و خوش به حال آنان که توفیق خواندن این دعا نصیبشان می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اهمیت جمعه‌های انتظار اظهار کرد: بسیاری از افرادی که خود را منتظر ظهور حضرت ولی عصر (عج) می‌دانند سوال می‌کنند می‌خواهیم خودمان را محک بزنیم که آیا ما جزو منتظران حضرت هستیم یا نه؟ اگر «امام زمان (عج)» ظهور کند چگونه تشخیص دهیم که جزو گروه مخالف، موافق یا بی تفاوت هستیم؟ پاسخ این است که شما فرض کنید اکنون حضرت، ولی عصر (عج) ظهور کردند، فکر می‌کنید از ما چه می‌خواهند؟ ایشان قطعا خواسته‌هایی از ما خواهند داشت که باید انجام دهیم.

این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا بیان کرد: جدا از اینکه به عنوان یک یار می‌توانیم کار‌های اداری، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی برای حضرت انجام دهیم، اما در ابتدا توقع حضرت از ما به عنوان یک شیعه و محبش این است که به وظایف فردی خود در قبال خدا عمل کنیم. «حضرت مهدی (عج)» قطعاً بدون سر سوزنی تردید این توقع را دارند که دروغ، غیبت، زخم زبان، حسادت، بدبینی، دو به هم زنی، خبرچینی، حق کسی را پایمال کردن و شهادت دروغ از ما سرنزند، نگاهمان را کنترل کرده و مراقب لقمه خود و خانواده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرزاده با اشاره به اهمیت اعمال توصیه شده تاکید کرد: افراد باید ببینند که تا چه میزان اعمال توصیه شده را رعایت کرده‌اند. آن وقت وضعیت ارادت و همراهی با «امام عصر (عج)» را در خود بیشتر متوجه می‌شوند. اگر در حال انجام تکالیف به عنوان یک فرد منتظر بودند، خوش به سعادتشان که جزو یاران «حضرت مهدی (عج)» هستند. اگر حضرت تشریف آوردند و زنده بودند که تکلیف خود را انجام داده اند و اگر در آن زمان در قید حیات نبودند به تکلیف خود در زمان غیبت ایشان عمل کرده اند.

وی درباره کوتاهی برخی از افراد با وجود آگاهی نسبت به اعمال خود خاطرنشان کرد: نمونه کوتاهی اعمال در عصر «پیامبر اکرم (ص)» نیز وجود داشت. بسیاری از افراد روزانه رفتار و منش «حضرت محمد (ص)» و در مقابل رفتار ابوجهل، ابولهب و خیلی از دشمنان نیز می‌دیدند، اما به آن باور نرسیده بودند که از خود بگذرند تا تابع خدا یا فرستاده خدا شوند. «امام زمان (عج)»، ولی خدا و رهبر جامعه در سطح گسترده جهانی است. حضرت از افراد توقع اعمال بسیاری را دارد حال این که برخی افراد در تضاد خواسته حضرت و خواسته خدا حرکت می‌کنند، بنابراین باید در انجام تکلیف همت کنند تا کوتاهی نشود.

آبادان خبر،آبادان نیوز،فرهنگی،حضرت ولی عصر(عج)
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: