پست الکترونیک سه شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مهرماه ۱۴۰۰؛ ماهِ پرحادثه و سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران


کد خبر: ٢٢٨٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/05-٠٩:٥٩

مهرماه ۱۴۰۰ ماهی مهم و سرنوشت‌سازی برای فوتبال ایران خواهد بود.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهرماه ۱۴۰۰ با رویداد‌های مهمی که در خود جای داده تبدیل به یکی از مهم‌ترین ماه‌های چندسال اخیر فوتبال ایران شده است.

صعود تیم ملی بانوان به جام ملت‌های آسیا، دو بازی تیم ملی مردان در راه جام جهانی قطر، دیدار سرنوشت‌ساز تیم ملی فوتسال با قزاقستان، بازی حساس پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و قرعه کشی و آغاز لیگ‌برتر بیست‌ویکم مهم‌ترین رویداد‌های این ماه هستند.

صعود تاریخی بانوان ایرانی به جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ که به میزبانی ازبکستان برگزار شد، موفق شد با عملکردی خیره کننده ابتدا با ۵ گل بنگلادش را در هم بکوبد و در بازی دوم با برتری در ضربات پنالتی مقابل اردن جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند. این نخستین حضور بانوان ایرانی در جام ملت‌های آسیاست که امید می‌رود شاگردان مریم ایراندوست با قدرت وارد آن شده و شگفتی سازی کنند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ بانوان، ۲۰ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰) با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار خواهد شد.

 

مهرماه ۱۴۰۰؛ ماه صعود و اوج گیری فوتبال ایران //////

سالنی‌بازان به دنبال تاریخ‌سازی

تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی حضور دارد و پس از پیروزی مقابل صربستان و آمریکا و شکست برابر آرژانتین، در مرحله حذفی حریف اربکستان شد. شاگردان محمد ناظم الشریعه در دیداری نفس گیر با نتیجه ۹ بر ۸ بر ازبک‌ها غلبه کردند و به جمع ۸ تیم برتر جهان رسیدند.

سالنی‌بازان ایرانی امشب در مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی به مصاف قزاقستان خواهند رفت و شانس این را دارند همانند جام جهانی ۲۰۱۶ که به مقام سوم رسیدند دوباره تاریخ‌سازی کنند.

 

مهرماه ۱۴۰۰؛ ماه صعود و اوج گیری فوتبال ایران //////

دبی تا تهران؛ قطعی کردن صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در بازی سوم و چهارم خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف امارات و کره جنوبی برود. شاگردان دراگان اسکوچیچ در دو بازی قبلی خود مقابل سوریه و عراق به دو برد مهم رسیدند و با موفقیت در این ۲ بازی گام بزرگی در راه صعود به جام جهانی خواهند برداشت.

دیدار اول ایران روز ۱۵ مهر مقابل امارات و دیدار دوم روز ۲۰ مهر مقابل کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

مهرماه ۱۴۰۰؛ ماه صعود و اوج گیری فوتبال ایران //////

پرسپولیس - الهلال؛ در راه قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در جمع ۸ تیم برتر آسیا حضور دارد و در مرحله یک چهارم پایانی در خاک عربستان به مصاف تیم پرقدرت الهلال خواهد رفت. سرخپوشان که دوبار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ فینالیست آسیا شدند نتوانستند جام را به تهران بیاورند و امسال فرصت بسیار خوبی است تا به این مهم دست یابند.

شاگردان یحیی گل محمدی ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ریاض به مصاف الهلال خواهند رفت تا با شکست این غول آبی‌پوش به نیمه نهایی برسند.

مهرماه ۱۴۰۰؛ ماه صعود و اوج گیری فوتبال ایران //////

روز‌های پایانی مهر؛ استارت لیگ بیست‌ویکم

شروع لیگ برتر ایران معمولاً هفته اول مرداد بود، اما با فشردگی و به هم ریختگی برنامه‌ها که ناشی از پاندمی کرونا، لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های تیم ملی، سوپرجام و... بود به روز‌های پایانی مهرماه موکول شد. فصل جدید لیگ‌برتر ایران روز ۱۰ مهر قرعه کشی خواهد شد و شروع بازی‌ها از ۲۷ مهر است. امید می‌رود فصل جدید فوتبال ایران با نظم و کیفیت بالایی برگزار شده و شاهد ارتقای سطح لیگ‌برتر باشیم.

مهرماه ۱۴۰۰ آبستن اتفاقات زیادی در فوتبال ایران خواهد بود و چشم همه به این رویداد‌های مهم پیش رو است. پس از صعود بانوان فوتبالیست به جام ملت‌های آسیا امید می‌رود تیم ملی مردان هم راه صعود خود به جام جهانی را هموار سازد، تیم ملی فوتسال به رتبه خوبی در جام جهانی برسد و پرسپولیس به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه یابد تا در مجموع فوتبال ایران روز‌های خوبی را سپری کند.

 

البته برگزاری منظم و حرفه‌ای لیگ‌برتر هم اهمیت زیادی دارد و برگزاری اصولی لیگ می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر ارتقای فوتبال ملی داشته باشد.

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،فوتبال

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: