پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > وقتی منطق، قانون را به چالش می‌کشد


کد خبر: ٢٢٥٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/21-١١:٢٦

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - اجرای مجدد قانون جذب بازیکن خارجی توسط باشگاه‌های فوتبال در لیگ برتر، اکثر علاقمندان به این رشته ورزشی را متعجب کرد، زیرا این قانون دو سال قبل به دلیل مشکلاتی که اجرای آن برای فدراسیون فوتبال به وجود آورد و لطمه‌ای که به اعتبار فوتبال ما زد، اجرای آن به حالت تعلیق درآمد.
حجم بالای پرونده‌های شکایت از باشگاه‌های فوتبال ما در کمیته انضباطی فیفا، فعالیت باندهای غیر قانونی نقل و انتقالات و جابجا شدن رقم‌های غیر منطقی در قراردادهای بازیکنان خارجی که بعضی از آنها حتی یک دقیقه هم بازی نکردند، باعث به وجود آمدن شایعاتی شد مبنی بر دست داشتن تعدادی از مدیران فوتبالی در این‌گونه قراردادها.

به همین دلیل دو سال قبل فدراسیون فوتبال با اقدامی به موقع نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان خارجی را ممنوع کرد.

اقدامی که با اجرای آن از تعداد پرونده‌های فوتبال ما در فیفا به شدت کاست و آرامش نسبی در دو سال گذشته در لیگ برتر حاکم شد.

چندی قبل به طور ناگهانی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر برداشته شده است و باشگاه‌ها مجازند در صورت تمایل نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.

سئوالی که پیش آمد این بود که آیا بعد از دو سال اشکالات این قانون که زمینه شبهات زیادی را در مورد سلامت این‌گونه قراردادها فراهم کرده بود رفع شده است که اکنون مجدداً جذب بازیکن خارجی مجاز شده است؟

خوشبختانه مدیران فدراسیون خیلی زود به اشتباه خود پی بردند و اخیراً تبصره‌هایی به این قانون اضافه کرده‌اند که تا حدود زیادی جلو بروز مشکلات گذشته را خواهد گرفت.

طبق گفته رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، فقط باشگاه‌هایی حق به خدمت گرفتن مربی یا بازیکن خارجی را دارند که در گذشته پرونده در کمیته انضباطی فیفا نداشته باشند و همینطور باید هنگام عقد قرارداد با بازیکنان خارجی به اندازه مبلغ قرارداد ضمانت نامه معتبر بانکی نزد فدراسیون فوتبال بگذارند تا در صورت ایفا نشدن تعهدات مندرج در قرارداد، فدراسیون بتواند با این ضمانتنامه، خسارت مربوطه را بپردازد تا کار به کمیته انضباطی فیفا نکشد.

تبصره‌های جدید فدراسیون فوتبال نشان داد که حتی اگر گاهی اوقات اجرای قانون موجب اشکال شود، می‌توان با منطق و نگاه درست جلو بروز مشکلات را گرفت.

 

فدراسیون فوتبال،کمیته انضباطی فیفا،لیگ برتر فوتبال،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: