پست الکترونیک سه شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نصرتی: اسکوچیچ رزومه ندارد، انگیزه دارد/ انتظار از مدافعان کناری تیم ملی بیشتر است


پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: شاید اسکوچیچ رزومه بزرگی نداشته باشد؛ اما با انگیزه زیادی دارد و برای تیم وقت می‌گذارد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ محمد نصرتی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در چارچوب هفته دوم بازی گروه A مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا، اظهار داشت: بابت پیروزی تیم ملی تبریک عرض می‌کنم. برد فوق‌العاده‌ای بود. نحوه بازی تیم ملی خیلی خوب بود و همین توقعی که از ملی‌پوشان داشتیم در زمین نشان دادند. اگر کمی حواس‌مان را جمع می‌کردیم چه بسا گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساندیم. برعکس بازی سوریه که مطابق انتظارات ظاهر نشدیم.

وی افزود: عراق در این مسابقه موقعیت آنچنانی نداشت. فقط یک ضربه ایستگاهی بود که خداراشکر به خاطر آفساید گل مردود شد. کیفیت زمین مسابقه و امکانات ورزشگاه خلیفه دوحه روی عملکرد تیم ملی تاثیر خیلی خوبی داشت. با وجود پیروزی در بازی‌های مقدماتی در کشور بحرین، کیفیت بد چمن روی بازی‌های ما تاثیر زیادی داشت.

*بود و نبود VAR و کمک به تیم ملی

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در خصوص کمک VAR به نتایج دو بازی اخیر ملی‌پوشان گفت: VAR در دو بازی اخیر به کمک تیم ملی ایران آمد تا حق ما از دست نرود. در بازی عراق وجود VAR کمک‌مان کرد در بازی سوریه نبود آن! اگر VAR در ورزشگاه آزادی وجود داشت ضربه آرنج مهدی طارمی به بازیکن حریف، باعث اخراجش می‌شد. همچنین شجاع خلیل‌‎زاده به خاطر خطا‌هایی که انجام داد با دریافت دو کارت، ناچار به ترک زمین می‌شد.

*جو تیم ملی با کریم باقری خوب است

نصرتی پیرامون جو تیم ملی ایران گفت: در تیم ملی همدلی خوبی وجود دارد. وجود مربیان باشخصیتی همچون وحیدهاشمیان، کریم باقری و تکامل رفتار بازیکنان جو تیم ملی خیلی خوب است. از طرف دیگر بازیکنانی مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی با درک متقابلی که از همدیگر دارند تاثیرگذار هستند.

نصرتی:

*از مدافعان کناری تیم ملی انتظار بیشتری داریم

وی درباره مدافعان کناری تیم ملی عنوان کرد: در فوتبال روز جهان مدافعان کناری بسیار کلیدی هستند. چرا که در بحث هوازی باید آمادگی زیادی داشته باشند تا در دفاع و حمله حاضر باشند. دوم اینکه بتوانند یک بر یک را به خوبی از پیش رو بردارند. در کل عملکرد تیم را تغییر می‌دهند. اگر این شاخصه‌ها در بازیکنی باشد می‌تواند برای پست مدافع کناری مناسب باشد. انتظار از پست دفاع چپ و راست تیم ملی بیشتر است. البته در سمت چپ کمی بهتر هستیم.

نصرتی:

*ارزیابی دفاع چپ تیم ملی

پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدنورافکن در پست دفاع چپ مقابل عراق عملکرد بسیار خوبی داشت؛ اما هنوز به آن پختگی لازم برای این بازی‌ها نرسیده است و در ادامه با افزایش تجربه مطمئناً شاهد بازی‌های بهتری از وی خواهیم بود. از میلاد محمدی با توجه به شرایط و سابقه فوتبالی انتظار بالایی داریم امیدواریم خودش را نشان بدهد.

*مصدومیت ترکیب اسکوچیچ را بهم زد

نصرتی درباره دفاع راست تیم ملی اظهار داشت: در این پست اسکوچیچ، صادق محرمی را به عنوان بازیکن اصلی در نظر گرفته بود. با توجه به اینکه در چند وقت اخیر مصدوم شد کمی از شرایط آرمانی دور شد. به همین خاطر سرمربی تیم ملی بازیکنان مختلف را تست کرد. به نظرم روی کیفیت دفاع راست تیم ملی بیشتر باید کار شود.

*ارزیابی خط هافبک تیم ملی

وی با اشاره به عملکرد پست هافبک دفاعی در تیم ملی ایران گفت: احمدنوراللهی در این پست عملکر خوبی دارد و باثبات به کارش ادامه می‌دهد. با توجه به مصدومیت میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی از بازی سوریه به زمین آمد وعملکرد بسیار خوبی را نشان داد. وی مسلط و پخته بازی می‌کند. امیدوارم میلاد سرلک و سعید عزت‌اللهی سلامتی خود را به زودی به دست آورند. سرلک هم اگر در شرایط مسابقه باشد واقعاً عملکرد خوبی دارد.

نصرتی:

*رزومه اسکوچیچ و مربیان کروات در فوتبال ایران

پیشکسوت تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا رزومه اسکوچیچ مورد پذیرش بازیکنان ملی‌پوش نیست، عنوان کرد: شاید اسکوچیچ رزومه بزرگی نداشته باشد؛ اما انگیزه زیادی دارد و برای تیم وقت می‌گذارد. خداراشکر نتایج تیم ملی هم در چندوقت اخیر خوب بوده است. نباید فراموش کنیم که کادرفنی تیم ملی همه خوب و جوان هستند و روی عملکرد تیم ملی تاثیرگذار است. مربیان کروات مثل استانکو، ایویچ، بگوویچ، برانکو و ... سازگاری زیادی با فوتبال ایران دارند و این موضوع در طول تاریخ فوتبال ایران ثابت شده است.

*رکورد برای اسکوچیچ مهم نیست

 

نصرتی با اشاره به رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی تیم ملی تحت هدایت اسکوچیچ تصریح کرد: فکر نکنم اسکوچیچ به دنبال رکورد باشد. او به دنبال موفقیت تیم ملی فوتبال و صعود آن به جام جهانی است. میدانم با تمام وجود برای تیم ملی تلاش می‌کند. باتوجه به رقبای تیم ملی بعید میدانم مشکل خاصی در نتایج تیم ملی ایجاد شود. سخت‌ترین رقیب ما کره جنوبی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،فوتبال،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: