پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پارالمپیک توکیو| تکرار طلای سنتی شاگردان رضایی؛ والیبال نشسته برای هفتمین بار قهرمان شد/ بیت‌سیاح و محمدیان به مدال نقره رسیدند/ تاریخ‌سازی عزیزی با طلای پاراتکواندو


نمایندگان کشورمان در آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو در مصاف با حریفان خود موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۲ نقره شدند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ نمایندگان کشورمان در آخرین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو به مصاف حریفان خود رفتند که موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۲ نقره شدند. تیم ملی والیبال نشسته با غلبه بر روسیه در فینال قهرمان شد.

دیگر مدال طلای امروز ایران را اصغر عزیزی در پاراتکواندو به ارمغان آورد. سجاد محمدیان و صادق بیت‌سیاح هم در پارادوومیدانی موفق به کسب مدال نقره پرتاب وزنه و پرتاب نیزه شدند.

نتایج عملکرد ورزشکاران ایران در روز پایانی به شرح زیر است:

بهروزی‌راد هفتم شد

فینال مسابقات قایقرانی ۲۰۰ متر انفرادی پارالمپیک توکیو در ماده KL۳ از ساعت ۱۱:۳۰ (به وقت محلی) در «سی فارست واتروی» توکیو آغاز شد و شهلا بهروزی‌راد نماینده کشورمان با هفت ورزشکار از کشور‌های دیگر رقابت کرد و در نهایت به عنوان هفتم رسید.

بهروزی راد در فینال با زمان ۵۲.۷۸۹ ثانیه در رده هفتم قرار گرفت و از رسیدن به مدال بازماند.

در این ماده «لائورا» از بریتانیا با زمان ۴۹.۵۸۲ ثانیه از خط پایان گذشت و قهرمان شد. ورزشکاران فرانسه و آلمان دوم و سوم شدند.

 

پارالمپیک توکیو| بهروزی‌راد و جوانمردی به مدال نرسیدند/ عزیزی به نیمه نهایی پاراتکواندو رسید

دست شهاب به مدال برنز نرسید

در ادامه مسابقات پاراتکواندو بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رایحه شهاب در وزن ۵۸+ کیلوگرم بانوان که با شکست مقابل پاراتکواندوکار مطرح ازبکستانی شانس راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی را از دست داده بود، در جدول شانس مجدد دانیلا آندریا مارتینز مارسیکال از مکزیک را با نتیجه ۱۷ بر ۱۰ شکست داد و راهی مرحله بعد شد تا شانس کسب مدال برنز را پیدا کند.

شهاب در جدول شانس مجدد باید به مصاف رجایی آکرماش از مراکش می‌رفت که حریفش در میدان حاضر نشد تا بدین ترتیب نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف ایمی تروسدیل از بریتانیا رفت که با نتیجه ۳۱ بر ۴۱ تن به شکست داد و از کسب مدال برنز بازماند.

برای تماشا، کلیک کنید.

شهاب: فکر می‌کردم شکست حریف بریتانیایی کار سختی باشد/ صرفاً با نگاه حمایتی به توکیو نیامدم

رایحه شهاب بعد از ناکامی در دستیابی به مدال برنز وزن ۵۸+ بانوان مسابقات تکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: امروز تا آستانه رسیدن به مدال برنز پیش رفتم، اما به مدال نرسیدم. با توجه به اینکه حریف امشبم (ایمی تروسدیل از بریتانیا) رنک یک دنیاست، فکر می‌کردم شکست او کار سختی باشد، اما در جریان مسابقه حتی در مقطعی پیش افتادم.

وی در ادامه یادآور شد: من تا اواسط مسابقه از حریفم پیش بودم، اما او در یک بازه زمانی از من پیش افتاد و با اینکه جانانه تلاش کردم و جنگیدم، اما با اختلاف ۱۰ امتیاز باختم و به مدال برنز نرسیدم.

«شما با نگاه حمایتی کمیته ملی پارالمپیک به توکیو اعزام شدید، اما امروز فراتر از انتظار ظاهر شدید و با مدال پارالمپیک و تاریخ‌سازی فاصله‌ای نزدیک داشتید.»، شهاب در واکنش به طرح این موضوع گفت: من برای رسیدن به اینجا خیلی تلاش کرده بودم و صرفاً با نگاه حمایتی به توکیو نیامدم. حتماً چیزی در من دیده بودند که مرا به پارالمپیک فرستادند. اینجا پارالمپیک است و مسابقات قاره‌ای و جهانی نیست که فقط صرف حضور باشد.

این بانوی پارالمپیکی کشورمان در پاسخ به این پرسش که آینده‌اش را در رشته پاراتکواندو چطور می‌بیند، گفت: در این مدت کم تلاشی فراوان و شبانه‌روزی برای مدال پارالمپیک کرده بودم، اما به هدفم نرسیدم. قطعاً تلاشم را می‌کنم تا روز بهتر و بهتر شوم و پیشرفت کنم.

جوانمردی به مدال نرسید/ ارم حذف شد

رقابت‌های تپانچه ۵٠ متر p۴ مختلط کلاس SH۱ پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو صبح امروز به وقت محلی در سالن تیراندازی آساکا برگزار شد و دو نماینده کشورمان در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفان پرداختند.

ساره جوانمردی دارنده مدال طلای تپانچه بادی ١٠ متر زنان در پارالمپیک توکیو، مدال طلای در دو تفنگ ۵٠ متر میکس و تپانچه بادی ١٠ متر پارالمپیک ٢٠١۶ توانست با امیتاز ۵۳۹ -۵x در رده سوم جدول رقابت مقدماتی قرار بگیرد و به فینال رقابت‌های تپانچه ۵٠ متر p۴ مختلط کلاس SH۱ پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو صعود کند و در جمع ٨ تیرانداز برتر قرار گرفت.

پاراتیرانداز کشورمان در دور دوم شلیک و پس از حذف تیرانداز ازبکستانی با امتیاز ١١٨.٨ بعنوان دومین حذف شده، رقابت فینال را ترک کرد.

جوانمردی در این ماده رکوردار است. او در پارالمپیک ٢٠١۶ با ثبت امتیاز ١٨٩.۵ رکورد پارالمپیک را به نام خود ثبت کرد.

جوانمردی مدال طلای تپانچه بادی ١٠ متر زنان در پارالمپیک توکیو، مدال طلای در دو تفنگ ۵٠ متر میکس و تپانچه بادی ١٠ متر پارالمپیک ٢٠١۶ را در کارنامه دارد.

دارنده ۴ مدال طلای رقابت‌های آسیایی، در پارالمپیک ٢٠١٢ نیز توانسته بود مدال برنز تپانچه ۵٠ متر مختلط را کسب کند.

سمیرا ارم دیگر نماینده کشورمان در این رقابت با امتیاز ۴۶۵ - ۳x در رده ٣۴ و آخر جدول مقدماتی قرار گرفت و از صعود به فینال و جمع تیراندازان برتر بازماند.

ارم: آسیب دیدگی داشتم، اما در آسیایی جبران می‌کنم

سمیرا ارم در مرحله مقدماتی رقابت‌های تپانچه ۵٠ متر مختلط و در کلاس SH۱ با کسب ۴۶۵ امتیاز در جایگاه ٣۴ ایستاد و از صعود به فینال بازماند.

او پس از این رقابت گفت: من پیش از این رقابت با آسیب دیدگی شدیدی دست به گریبان بودم واین آسیب دیدگی من را اذیت کرد. کتف سمت چپ من اسیب دیده بود و در طول مسابقه نیز من را اذیت کرد.

ارم افزود: پیش از مسابقه بخاطر آسیب دیدگی در درمانگاه بودم. البته شرایط رقابت از اردو بهتر بود. انشاله در رقابت‌های آسیایی جبران خواهم کرد.

وی در پایان از زحمات مسئولان و مربیان خود تشکر کرد.

 

پارالمپیک توکیو| بهروزی‌راد و جوانمردی به مدال نرسیدند/ عزیزی به نیمه نهایی پاراتکواندو رسید

 

پرتابگر وزنه ایران به عنوان ششم بسنده کرد

مرحله نهایی مسابقات پرتاب وزنه پارالمپیک در ماده F۳۴ صبح امروز شنبه برگزار شد که سیامک صالح فرج زاده نماینده کشورمان با حریفان خود به رقابت پرداخت و در پایان با پرتاب ۱۰ متر و ۸۰ سانتیمتر در رده ششم قرار گرفت.

هر سه مدال این ماده به نمایندگان کشور‌های عربی رسید. «احمد هندی» از اردن با پرتاب ۱۲ متر و ۲۵ سانتیمتر قهرمان شد و رکورد جهان را شکست. «عزیزالدین نوری» با ۱۱.۵۵ و «عبدالغدیر عبدالرحمان» از قطر با ۱۱.۳۶ سوم شد.

نتایج پرتاب فرج زاده به این ترتیب است:

پرتاب نخست: ۱۰ متر و ۷۶ سانتیمتر
پرتاب دوم: ۱۰ متر و ۸۰ سانتیمتر
پرتاب سوم: ۱۰ متر و ۷۲ سانتیمتر
پرتا چهارم: ۱۰ متر و ۶۵ سانتیمتر
پرتاب پنجم: ۱۰ متر و ۷۴ سانتیمتر
پرتاب ششم: خطا

عزیزی اقدم به فینال پاراتکواندو رسید

مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز با رقابت تکواندوکاران در اوزان ۷۵+ کیلوگرم مردان و ۵۸+ بانوان پیگیری می‌شود.

اصغر عزیزی اقدم در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۵+ مسابقات به مصاف زین‌الدین آتایف از روسیه رفت که با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری دست یافت.

عزیزی راند اول مبارزه را با برتری ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت، در راند دوم با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و راند سوم را هم با برتری ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت و در نهایت با نتیجه ۹ بر ۴ پیروز و فینالیست شد.

وی در مرحله یک چهارم نهایی هم گومز مولینا از کارستاریکا را با نتیجه ۱۱ بر ۹ شکست داده بود.

برای تماشا، کلیک کنید.

فرهنگ در کاروان سردار دل‌ها/ تقدیر از جوانمردی برای قهرمانی همراه با حفظ حجاب و وقار زن مسلمان

ساره جوانمردی، مدال آور طلایی تیراندازی پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای قهرمانی همراه با حفظ حجاب و وقار زن مسلمان، شایسته دریافت هدیه معنوی کاروان فرهنگی ورزشی سردار دل‌ها شناخته شد.

هدیه‌ای معنوی از سوی کمیته ملی پارالمپیک شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به بانوی طلایی کاروان سردار دل‌ها تقدیم شد.

ساره جوانمردی به مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آبان ماه نیز دعوت شد تا از وی تجلیل به عمل آید.

چهارمی تیم میکس ریکرو ایران

مسابقات تیمی میکس تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک در رشته ریکرو عصر امروز (شنبه) در پارک یومنوشیما شهر توکیو برگزار شد و تیم ایران که پس از استراحت در دور نخست با غلبه بر بریتانیا راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله هم به مصاف تیم ایتالیا رفت، اما در کمال نا باوری با شکست در این مسابقه به فینال نرسید.

زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی ترکیب تیم میکس ریکرو ایران را در این دوره از بازی‌ها تشکیل می‌دهند.

در این دیدار کمانداران ایران با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل تیم میکس ریکرو ایتالیا شکست خوردند تا حریف تیم چین در دیدار رده‌بندی شوند.

در دیدار رده بندی کمانداران ایران با نتیجه مقابل چین ۶ بر ۲ شکست خورده و از کسب مدال برنز هم بازماندند. این در حالی بود که تیم ایران در مسابقه نیمه نهایی هم بر اثر یک اشتباه مسابقه را واگذار کرد و گرنه شانس کسب مدال طلا را داشت.

از زمان شروع مسابقات نیمه نهایی بارش شدید باران در پارک یومنوشیما شروع شد و مسابقه ایارن و ایتالیا هم زیر بارش شدید باران برگزار شد.

نعمتی: اشک و شادی من به خاطر ایران است

زهرا نعمتی پس از کسب عنوان چهارمی تیروکمان بازی‌های پارالمپیک گفت: تمام تلاشم این بود خود را ۲ مداله کنم و غلامرصا رحیمی هم تیمی‌ام را روی سکو ببینم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. بیش از آنکه برای خودم ناراحت باشم، ناراحت رحیمی هستم. او برای رسیدن به سکوی پارالمپیک تلاش زیادی کرد، اما قسمتش مدال نشد. وی شایستگی رسیدن به طلای توکیو را داشت.

دارنده مدال طلا ریکرو انفرادی زنان با اشاره به اشک‌های خود پس از دیدار رده‌بندی گفت: تمام اشک و شادی من به خاطر عرق ملی است و من برای برافراشته شدن پرچم کشورم هر تلاشی را انجام می‌دهم. تیروکمان رشته سختی است و نیاز به تمرینات زیادی دارد. اینکه بخواهم سه پارالمپیک روی سکو قرار گیرم نیاز به یک تمرینات سخت دارد. فعلاً به پارالمپیک پاریس فکر نکردم، اما اگر در توانم باشد برای ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. البته باید مادرم نیز اجازه بدهد.

نعمتی که اکنون پرافتخارترین پارالمپین ایران به شمار می‌رود در این زمینه تصریح کرد: برایم باعث افتخار است که در سه پارالمپیک متوالی افتخار آفرینی کردم؛ امیدوارم بتوانم چهارمین را نیز تجربه کنم. البته خانواده برای من زحمات زیادی کشیده و استرس زیادی دارند. برای ادامه کار شرایط خانواده هم برایم مهم است.

دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ریو با اشاره به ریسک‌های خود در مسابقه گفت: همیشه دوست دارم هیجانی تیر بزنم.

کهتری: عملکرد تیم راضی کننده نبود/ تمام شرایط برای موفقیت تیم فراهم شده بود

مجید کهتری سرمربی تیم پاراتیروکمان بعد از شکست میکس ریکرو مقابل تیم و عدم دست یابی به مدال گفت: خانم نعمتی و غلامرضا رحیمی تمام تلاش خود را کردند. زحمت زیادی هم کشیده بودند، اما خوب نتیجه نداد. ما سه نفر برای این مسابقه رفتیم، دو ورزشکار و بنده به عنوان سرمربی و اگر هم اشتباهی رخ داده طبیعی است که همه در آن شریک هستیم.

وی با بیان اینکه کمی هم وضعیت اب و هوا به ضرر تیم ایران شد، ادامه داد: به هیچ عنوان به دنبال توجیح نیستم. ولی به هر حال باران هم در مسابقه امروز کار را برای ما سخت کرد. البته خوب شرایط برای همه مساوی بود، اما واقعا کشور ما باران کم می‌بارد و ما کم پیش آمده که در این وضعیت تمرین کنیم. در مقابل اروپائی‌ها همیشه بارندگی را دارند.

کهتری در پاسخ به این سئوال که آیا از عملکرد تیم راضی است؟ گفت: طبیعی است که راضی کننده نیست. البته همه امکانات برای تیم ما فراهم شده بود. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون هر آنچه که خواستیم فراهم کردند و تیم هم هر آنچه در توان داشت ارائه کرد و حتما اگر قصوری هست متوجه بنده است.

او درباره برخی از اشتباهات هم که در مسابقه نمایندگان ایران رخ داد، اینگونه توضیح داد: فقط دو نفر در این تیم سابقه تجربه حضور در پارالمپیک را داشتند، زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی بودند. بقیه نفرات هم برای اولین به بازی‌های پارالمپیک آمدند. ضمن این‌که مسابقه هم کم اعزام شدیم و کم تجربه بودند، اما حتما در آینده جبران می‌شود.

 

پارالمپیک توکیو| تکرار طلای سنتی شاگردان رضایی؛ والیبال نشسته برای هفتمین بار قهرمان شد/ بیت‌سیاح و محمدیان به مدال نقره رسیدند/ حضور عزیزی در فینال پاراتکواندو

صادق بیت سیاح به مدال نقره رسید

رقابت‌های مرحله نهایی پرتاب نیزه کلاس F۴۱ پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز شنبه در استادیوم المپیک توکیو برگزار شد که صادق بیت سیاح نماینده ایران در این ماده بود که با پرتاب ۴۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.

«سون» از چین با پرتاب ۴۷ متر و ۱۳ سانتیمتر قهرمان شد و «ویلدان» از عراق با ۴۱ متر و ۳۹ سانتیمتر به عنوان سوم دست یافت.

میزان پرتاب‌های سیاح به این ترتیب است:

پرتاب اول: ۴۱ متر و ۹۸ سانتیمتر
پرتاب دوم: ۴۳ متر و یک صدم سانتیمتر
پرتاب سوم: خطا
پرتاب چهارم: ۴۳ متر و ۳۵ سانتیمتر
پرتاب پنجم: ۴۲ متر و ۳۰ سانتیمتر
پرتاب ششم: ۴۱ متر و ۸۰ سانتیمتر

برای تماشا، کلیک کنید.

بیت سیاح: از رکوردم راضی نیستم/ مدالم تقدیم به مادرم

صادق بیت سیاح بعد از کسب مدال نقره پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: خوشحال شدم که برای کشورم مدال گرفتم، ولی از رکوردم راضی نیستم. می‌توانستم حتی مدال طلا بگیرم. پرتاب امروز من از رکوردم کمتر بود. باید برای آینده بیشتر زحمت بکشم و برنامه ریزی کنم تا رکوردم را ارتقا بدهم و در بازی‌های آسیایی مدال طلا بگیرم.

این پرتابگر نیزه ایران در پایان تاکید کرد که مدال نقره خود را به مادرش تقدیم می‌کند.

 

پارالمپیک توکیو| تکرار طلای سنتی شاگردان رضایی؛ والیبال نشسته برای هفتمین بار قهرمان شد/ بیت‌سیاح و محمدیان به مدال نقره رسیدند/ حضور عزیزی در فینال پاراتکواندو

محمدیان هم نقره‌ای شد

در ادامه مسابقات دوومیدانی پارالمپیک و در ماده پرتاب وزنه ایستاده F۶۳ سجاد محمدیان با هشت ورزشکار از کشور‌های دیگر رقابت کرد و در نهایت به مدال نقره رسید.

در این رقابت‌ها که در استادیوم المپیک توکیو برگزار شد، محمدیان با پرتاب ۱۴ متر و ۸۸ سانتیمتر، عنوان دوم را از آن خود کرد و جمع مدال‌های نقره ایران را به عدد ۱۱ رساند.

«دیویس» از بریتانیا با ۱۵ متر و ۳۳ سانتیمتر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و «فیصل» از کویت با ۱۴ متر و ۱۳ سانتیمتر سوم شد.

نتیجه پرتاب‌های محمدیان در رقابت امروز به این ترتیب است:

پرتاب اول: ۱۴ متر و ۸۸ سانتیمتر
پرتاب دوم: خطا
پرتاب سوم: ۱۴ متر و ۱۲ سانتیمتر
پرتاب چهارم: ۱۴ متر و ۵ صدم سانتیمتر
پرتاب پنجم: خطا
پرتاب ششم: خطا

محمدیان: برای کسب مدال طلا آمده بودم/ وضعیت جوی تاثیرگذار بود

سجاد محمدیان بعد از کسب مدال نقره پرتاب وزنه بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: بارندگی و وضعیت جوی هوا روی کیفیت مسابقه تاثیرگذاشت، ولی در مجموع راضی بودم؛ هرچند که رکورد شخصی خودم را نزدم. مدال نقره ام را تقدیم به تمام شهدای عزیز ایران و بخصوص شهید رشید سپهوند می‌کنم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش تاکید کرد: اگر عمری باشد تمریناتم را زیر نظر آقای بهرامی ادامه می‌دهم تا در مسابقات آسیایی چین سهمیه پارالمپیک پاریس را بگیرم و آنجا هم بهتر عمل کنم.

این پرتابگر پارالمپیکی خاطرنشان کرد: در بازی‌های امروز وضعیت بدنی ام خوب بود. برای کسب مدال طلا آمده بودم و می‌توانستم حریفم را شکست بدهم. رکورد‌های شخصی ام دور از دسترس نبود، اما شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بود. از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون و تمام عزیزانی که برای ما زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

تکرار طلای سنتی/ والیبال نشسته ایران برای هفتیمن بار قهرمان پارالمپیک شد

دیدار نهایی رقابت‌های والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک توکیو از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (شنبه) بین تیم‌های ملی ایران و روسیه برگزار شد که در پایان این جدال زیبا و در عین حال حساس، این تیم پرافتخار ایران بود که موفق شد با کسب یک پیروزی قاطعانه برای هفتین بار بر سکوی قهرمانی پارالمپیک بایستد.

شاگردان هادی رضایی موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک و با امتیاز‌های ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۴، ۱۹-۲۵ و ۲۵-۱۷ از سد روسیه بگذرند تا با این مدال زرین تعداد مدال‌های طلای ایران به عدد ۱۱ برسد تا کاروان ورزشی ایران با ۱۱ مدال طلا، ۱۰ نقره و یک مدال برنز به رده دوازدهم صعود کند.

از نکات جالب در مورد قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته آن که این تیم در ۵ بازی خود به ترتیب برابر آلمان، برزیل، چین، بوسنی و روسیه موفق به کسب ۵ پیروزی متوالی شد و تنها یک ست آن هم در دیدار فینال مقابل روسیه واگذار کردند که در نوع خود رکوردی خیره کننده محسوب می‌شود.

رضایی: بازیکنانم عالی بودند

هادی رضایی، سرمربی تیم والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی در پارالمپیک توکیو با ابراز خرسندی از کسب طلای رقابت‌ها گفت: تیم بازی خوبی انجام داد. ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم این اتفاق نیفتاد، اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که تیم به مقام قهرمانی رسید.

وی ادامه داد: جمع بندی فنی باید بعداً انجام شود، اما به هر حال حریفان ما نیز دنبال برد هستند و مقابل ایران جدی‌تر ظاهر می‌شوند. بچه‌ها خیلی خوب کار کردند ست سوم کمی افت کردیم و نتیجه را واگذار کردیم، اما برگشتیم و جبران کردیم.

سرمربی تیم والیبال نشسته ایران در پاسخ به اینکه آیا از مجموع عملکرد تیم راضی است، ادامه داد: اگر یک ست را نمی‌باخییم به چیز که می‌خواستیم و برنامه داشتیم میرسیدیم. اما خوشحالم از این مدال و تکرار قهزمانی.

وی در پایان از زحمات مسئولان و همه بازیکنان در راه آماده سازی تیم و حمایت‌های انجام شده تشکر کرد.

صعود ایران به رده دوازدهم جدول مدالی با طلای والیبال نشسته

روز پایانی بازی‌های پارالمپیک توکیو همچنان برای کاروان ورزشی ایران با مدال همراه بود و نمایندگان ایران موفق به کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره دیگر شدند تا بازهم در جدول مدالی صعود کنند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق شد با یک پیروزی قاطعانه مقابل روسیه هفتیمن مدال طلای تاریخ خود را در پارالمپیک کسب کند و ضمن تکرار طلای پارالمپیک ریو تعداد مدال‌های طلا‌ی ایران را به عدد ۱۱ برساند.

همچنین صادق بیت سیاح نماینده ایران در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F ۴۱ بود که با پرتاب ۴۳ متر و ۳۵ سانتی‌متر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد.

سجاد محمدیان نیز در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F ۴۲ موفق شد با پرتابی به طول ۱۴:۸۸ سانتی‌متر پس از نماینده بریتانیا به مدال نقره رسید.

به این ترتیب کاروان ورزشی ایران با کسب این دو مدال ارزشمند با 12 مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز ضمن پشست سر گذاشتن فرانسه با یک پله صعود در رده دوازدهم جدول مدالی قرار گرفت.

 

پارالمپیک توکیو| تکرار طلای سنتی شاگردان رضایی؛ والیبال نشسته برای هفتمین بار قهرمان شد/ بیت‌سیاح و محمدیان به مدال نقره رسیدند/ تاریخ‌سازی عزیزی با طلای پاراتکواندو

 

پایان کار کاروان سردار دل‌ها با طلای عزیزی

اصغر عزیزی اقدم در دیدار فینال وزن ۷۵+ کیلوگرم مسابقات پاراتکواندوی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف ایوان میکولیچ از کرواسی رفت.

در این رقابت که از ساعت ۲۱:۱۵ امروز (شنبه - به وقت توکیو) در سالن تکواندوی مجموعه ماکوهاری مسه برگزار شد، عزیزی اقدم با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

حریف کروات در راند اول این مبارزه با نتیجه یک بر ۶ پیروز شد، اما در راند دوم عزیزی اقدم فوق‌العاده کار کرد و ۹ بر یک پیروز شد. در راند سوم نیز برتری ۲ بر ۳ میکولیچ رقم خورد، اما این مانع از برتری عزیزی اقدم نشد و او در نهایت با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ برنده از میدان خارج شد.

پیش از این کاروان سردار دل‌ها موفق به کسب ۱۱ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز شده بود که با مدال طلای عزیزی اقدم، تعداد مدال‌های طلای ایران به عدد ۱۲ رسید.

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،پارالمپیک توکیو
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: