پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > پارالمپیک توکیو| صعود نوری و خیرالله‌زاده به فینال جودو/ شکست بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا/ مختاری نقره گرفت


نمایندگان کشورمان در پنجمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۶ رشته به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ روز پنجم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رقابت‌های تیراندازی با کمان و بسکتبال با ویلچر برای نمایندگان کشورمان آغاز خواهد شد که تیم ملی ایران به مصاف بریتانیا خواهند رفت.

صعود عسگری با برتری مقابل حریف اسپانیایی

فرزانه عسگری کماندار کشورمان از ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه، به وقت محلی) در سایت تیراندازی با کمان یومه‌نوشیما و در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با نتیجه 140 بر 134 به برتری رسید.

عسگری در راند اول با یک امتیاز اختلاف تن به شکست داد، اما در راند دوم با پنج امتیاز اختلاف به برتری رسید. پس از برتری 28 بر 27 عسگری در راند سوم، راند چهارم به تساوی 28 – 28 انجامید.

این مسابقه در راند پنجم نیز به برتری 27 بر 26 عسگری انجامید تا او در مجموع به پیروزی 140 بر 134 رسیده و به جمع نفرات برتر رقابت‌های کامپوند انفرادی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو راه پیدا کند.

 

پارالمپیک توکیو| صعود کماندار ایران به جمع نفرات برتر/ عسکری یک گام به مدال نزدیک شد

 

عسگری: هدفم رسیدن به مدال المپیک است 

فرزانه عسگری پس از برتری مقابل کارمن روبیو از اسپانیا در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: این اولین مسابقه من در مرحله حذفی بود و تلاشم بر این بود که به پیروزی برسم و خوشبختانه به این هدف رسیدم.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در مسابقه بعدی‌اش به برتری برسد و با سربلندی از میدان خارج شود، خاطر نشان کرد: در این مسابقات بهترین‌های کامپوند جهان حضور دارند، اما ویژگی مسابقات تیر و کمان به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است و من سعی می‌کنم در این مسابقات بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشم.

کماندار پارالمپیکی کشورمان همچنین یادآور شد: این اولین پارالمپیک من است و تاکنون تنها در مسابقات جهانی و آسیایی حاضر بوده‌ام. پیش‌بینی و هدف خودم در این مسابقات رفتن روی سکوست و اگر لطف خدا شامل حالم شود، نتیجه زحماتم را خواهم دید.

پارالمپیک توکیو| صعود کماندار ایران به جمع نفرات برتر/ عسکری یک گام به مدال نزدیک شد

*شکست بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در چهارمین بازی خود در پارالمپیک با نتیجه ۶۹ بر ۵۷ برابر تیم قدرتمند بریتانیا شکست خورد.

آقاکوچکی: بازی به بازی بهتر شدیم 

عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران درباره بازی مقابل انگلیس گفت: بازی سخت و دشوار اما بسیار خوبی بود. به نظرم بازیکنان ما نهایت تلاس خود را کردند و به نظرم عملکرد بهتری نسبت به بازی قبل داشتیم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: بازی به بازی بهتر شدیم. در بازی اول مقابل استرالیا بسیار بد بودیم اما در مصاف با آمریکا فقط ۱۰ دقیقه اول را بد بازی کردیم. امروز هم نسبت به بازی‌های قبل هم بهتر بودیم. در واقع هیچ یک از بازی‌های تیم ایران شبیه به بازی قبل نبود و بازی به بازی رشد کردیم. 

او با بیان اینکه کم تجربگی به این تیم آسیب می‌زند، تاکید کرد: در این مسابقه حداقل ۱۰ امتیاز را زیر سبد از دست دادیم. مشکلی که در بازی‌های قبل هم وجود داشت و من فکر می‌کنم استرسی که بازیکنان جوان تیم دارند، باعث از دست رفتن امتیازات شد. امیدوارم با مسابقاتی که در این دور گروهی برگزار کردیم، مقابل آلمان شرایط از این هم بهتر هم باشد.

 

پارالمپیک توکیو| صعود کماندار ایران به جمع نفرات برتر و شکست بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا/ مختاری نقره گزقت

صعود خیرالله زاده به فینال/ نقره وزن ١٠٠+ کیلو جودو قطعی شد

محمدرضا خیرالله زاده پاراجودکار ایرانی حاضر در رقابتهای پارالمپیک توکیو در دومین مبارزه خود بر حریف کره ای پیروز شد و مدال نقره اش را قطعی کرد.

 محمدرضا خیرالله زاده جودوکار وزن مثبت ١٠٠ کیلوگرم ایران در سالن نیپون بودوکان توکیو و در دومین مبارزه خود در مرحله نیمه نهایی به مصاف جانگجون چوئی از کره جنوبی رفت و موفق شد حریف خود را با ایپون شکست دهد.

جودوکار موفق ایرانی در اولین مبارزه خود تئودور سوبا حریف جاماییکایی خود را ایپون کرده بود.

خیرالله زاده در فینال که عصر امروز بوقت محلی برگزار خواهد شد با برنده دیدار شیرین شاریپوف از ازبکستان و چیکویدزف گرجستان دیدار خواهد کرد.

وحید نوری دیگر پاراجودوکار ایرانی نیز در وزن ٩٠- به فینال راه یافته است.

 

پارالمپیک توکیو| صعود کماندار و جودوکار ایران به جمع نفرات برتر و شکست بسکتبال با ویلچر مقابل بریتانیا/ مختاری نقره گرفت

دونده ایران از رسیدن به فینال بازماند

مسابقات دو 10 متر -13 بازی‌های پارالمپیک 2020 امروز یکشنبه در استادیوم المپیک توکیو برگزار شد.

در این مسابقات وحید علی نجیمی دونده ایران درمرحله گروهی با زمان 11 ثانیه و 18 صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد، اما نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. 

در این مرحله ورزشکار الجزایر با زمان 10:59 اول شد. علاوه بر این ورزشکار، نفراتی از کشورهای نامیبیا، کلمبیا، استرالیا، ایرلند و آمریکا هم راهی فینال شدند.

مختاری صاحب مدال نقره شد

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در ماده پرتاب وزنه 53 که در استادیوم المپیک توکیو جریان دارد، امروز علیرضا مختاری نماینده ایران با هشت حریف از کشورهای دیگر رقابت کرد و با پرتاب 8 متر و 48 سانتی متر صاحب مدال نقره شد. 

در این ماده الوین آستانوف از آذربایجان با پرتاب 8 متر و 77 سانتی متر قهرمان شد و رکورد پارالمپیک را 5 سانتی متر ارتقا داد. آلس کیسی از جمهوری چک هم با 8 متر و 25 سانتی متر عنوان سوم را از آن خود کرد.

مختاری در حرکت نخست خود وزنه را 7 متر و 86 سانتی متر پرتاب کرد و پرتاب دوم او خطا شد. این ورزشکار در پرتاب سوم خود دست به کار بزرگی زد و وزنه را به طول 8 متر و 48 سانتی متر انداخت. 

پرتاب چهارم مختاری کمتر از حرکت سوم بود و وزنه او 8 متر و 36 سانتی متر را طی کرد. حرکت پنجم مختاری خطا شد و پرتاب پنجم به میزان 6 متر و 86 سانتی متر کمتر از تمام حرکت‌ها بود. به این ترتیب مختاری 8 متر و 48 سانتی‌متر بهترین پرتاب خود را انجام داد. 

رکورد جهانی این ماده در اختیار آندره روچا از برزیل با 8 متر و 83 سانتی متر است.

 رکورد پارالمپیک هم با 8 متر و 72 سانتی متر در اختیار مائورو دخسوس از مکزیک بود اما الوین آستانوف امروز این رکورد را 5 سانتی متر ارتقا داد و به نام خود ثبت کرد.

مختاری: مدالم را به روح پدر و مادرم تقدیم می‌کنم/ امیدوارم مردم از من راضی باشند

علیرضا مختاری همامی در خصوص کسب مدال نقره گفت: در ابتدا باید بگویم که شرمنده مردم ایران شدم و دوست داشتم مدال خوشرنگ تری کسب کنم با این حال تمام تلاش خودم را انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه در طول برگزاری بازی‌های پارالمپیک ریو مادر خود را از دست داد، اظهار داشت: متاسفانه در حین برگزاری پارالمپیک قبل، مادرم به رحمت خدا رفت و هشت ماه پس از آن هم پدرم را از دست دادم و جایشان خیلی خالی بود. دوست داشتم آنها بودند و این موفقیت‌ها را می‌دیدند. دوست دارم این مدال نقره را به روح این دو عزیز و مردم خوب کشورم تقدیم کنم. 

مختاری در ادامه گفت: ورزشکار آذربایجان در یک کلاس بالاتر بود اما در این ماده شرکت کرد. من پیش از این 8 متر و 73 سانتیمتر هم پرتاب کردم اما اینجا شرایط متفاوت بود. امیدوارم مردم از من راضی باشند.

رضایی عملکردمان از ریو بهتر خواهد بود/ پرتاب مختاری رضایت بخش بود

بهمن رضایی، سرمربی تیم دوومیدانی، ابراز امیدواری کرد عملکرد پارادوومیدانی‌کاران در توکیو بهتر از دوره پیشین بازی‌ها باشد.

ایران در ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب یک مدال طلا، شش نقره و پنج برنز شد. رضایی نسبت به عملکرد ورزشکاران در این دوره از بازی‌ها خوشبین‌تر است.

وی گفت: ما با ۱۶ ورزشکار که شامل ۱۲ ورزشکار مرد و چهار خانم هستند در این بازی‌ها شرکت کرده ایم که چهار ورزشکار ما به صورت حمایتی در توکیو شرکت کرده اند. اما ۱۲ ورزشکار دیگر شانس موفقیت دارند. کمیتهملی پارالمییک نگاه حمایتی به چهار ورزشکار دارد.

رضایی گفت: امیدوارم تمامی بچه‌های ما موفق باشند اما در کل نظرم این است که می توانیم عملکرد بهتری نسبت به پارالمپیک ریو داشته باشیم. سعید افروز در ۳۴ نیزه، حامد امیری ۵۴ نیزه، صادق بیت سیاح ۴۱ نیزه و آقای مهدی اولاد که جزو ورزشکاران نابینایان و کم بینایان هستند در این بازی ها مدال بیاورند.

وی در خصوص عملکرد علیرضا مختاری گفت: با توجه به اینکه مختاری رکوردهای کمتری داشت و فقط در جاکارتا بالاتر از این رکورد زده بود، نسبت به عملکرد وی رضایت داریم. مختاری در چهار رکوردگیری قبلی به این رکورد نرسیده بود و برای همین رضایت داریم از پرتاب این ورزشکار.

نوری به فینال جودو نابینایان رسید

وحید نوری که در دور نخست رقابت جودو دسته 90- کیلوگرم نابینایان با قرعه استراحت روبرو شده بود در مرحله یک چهار نهایی برابر سیلوا از برزیل با امتیاز ایپون به برتری رسید و به جمع چهار نفر برتر این وزن صعود کرد.

نوری که یکی از شانس های کسب مدال کاروان ایران به شمار می رود در مرحله نیمه نهایی برابر «لات چومانایا» از فرانسه قرار گرفت. نوری در این مبارزه سخت در چهار دقیقه قانونی نتوانست امتیازی را کسب کند و کار به امتیاز طلایی رسید. و در نهایت توانست با امتیاز طلایی از سد او عبور کند و گام به رقابت نهایی این وزن گذاشت.

وی باید عصر امروز در دیدار نهایی برابر اسیوارت الیوت بریتانیایی قرار گیرد. این مبارزه عصر امروز برگزار خواهد شد.

نوری: مبارزه سنگینی در نیمه‌نهایی داشتم

وحید نوری بابیان اینکه برای کسب مدال به توکیو آمده بودم و غیر از این نتیجه هم فکر نمی‌کردم اظهار داشت: پارالمپیک سخت و متفاوت از هر تورنمنتی است اینجا نخبگان ورزشی جهان گرد هم آمدند و باید از موقعیت‌ها بهترین استفاده را کرد. من در دور نخست به قرعه استراحت خوردم اما بعد از آن حریف برزیلی داشتم که وی را ایپون کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در وزن 90- کیلوگرم ادامه داد: حریف فرانسوی چغرتر از آن بود که فکر کنم. او انرژی زیادی از من گرفت اما در نهایت موفق شدم در امتیاز طلایی وی را شکست دهم. امید دارم در فینال بتوانم یک رقابت خوب را به نمایش بگذارم و با مدال طلا به ایران برگردم.

وی در خصوص شکست نفر نخست وزن 90- کیلوگرم تصریح کرد: حریف کوبایی به‌خوبی مبارزه کرد و نازاینکو اوکراینی که مدعی نخست این وزن بود را شکست داد. حریف من در فینال از کوبا است او پیش از این برنز جهانی را کسب کرده بود.

رقابت‌های فینال جودو نابینایان بازی‌های پارالمپیک در 2 وزن 90- و 100+ کیلوگرم تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

برنامه کامل روز پنجم نمایندگان ایران به شرح زیر است: (ساعت اعلام شده به وقت تهران است:

یکشنبه هفتم شهریور:

* بسکتبال با ویلچر: 

ایران - بریتانیا در چهارمین بازی از مرحله گروهی و در گروه B - ساعت 4:30 صبح 

*تیراندازی با کمان: 

فرزانه عسگری - کامپوند انفرادی - مرحله یک شانزدهم نهایی - ساعت 4:30 صبح 

*پارادوومیدانی: 

علیرضا مختاری - پرتاب وزنه کلاس F53 - ساعت 5:05 صبح 

وحید علی نجیمی - دوی 100 متر کلاس T13 - ساعت 8:12 

*پاراتیراندازی با کمان: 

میکس کامپوند با حضور رمضان بیابانی و فرزانه عسگری - ساعت 13 

*پاراوزنه‌برداری: 

سیدحامد صلحی‌پور - دسته 97 کیلوگرم - ساعت 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،پارالمپیک توکیو

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: