پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > جذاب‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی تاریخ فوتبال


کد خبر: ٢٢٢٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/27-١٣:١١

باشگاه‌های اروپایی با جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال، موازنه قدرت در قاره سبز را به سود خود تغییر داده اند.

 

به گزارش آبادان خبر، تابستان هر سال تکاپوی باشگاه‌های فوتبال برای جذب بازیکنان جدید و تقویت تیمشان آغاز می‌شود. در طول سال‌های اخیر چندین پنجره نقل و انتقالات جذاب وجود داشته است. به ویژه برای باشگاه‌های شاغل در ۵ لیگ مععتبر اروپا که با خرید‌های جدید خود موفق شدند موازنه قدرت در فوتبال قاره سبز را به سود خودشان تغییر دهند.

رئال مادرید با خرید ستارگانی، چون کریستیانو رونالدو و کریم بنزما به تیمی تبدیل شد که برای چندین فصل در اروپا حرف اول و آخر را می زد و اینتر میلان با خرید چند بازیکن توانست نخستین ۳ گانه تاریخ خود را به دست بیاورد.

جذاب‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی تاریخ فوتبال

۱- پاری سن ژرمن - سال ۲۰۲۱

پاری سن ژرمن بدون شک بهترین پنجره نقل و انتقالات تاریخ باشگاهی خود را امسال تجربه کرده است. پس از به خدمت گرفتن سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید، جورجینیو واینالدوم و جانلوئیجی دوناروما، دروازه بان تیم ملی ایتالیا در یورو ۲۰۲۰، این باشگاه فرانسوی لیونل مسی، فوق ستاره بارسلونا را به خدمت گرفت.

این واقعیت که باشگاه ثروتمند پاری سن ژرمن هر ۴ بازیکن را با انتقال آزاد جذب کرد، قابل توجه است. مسی، که ۱۷ فصل اخیر را در بارسلونا پشت سر گذاشت، نتوانست با کاتالان‌ها قراردادش را تمدید کند و همین امر راه را برای پاری سن ژرمن هموار کرد.

مسی، کیلیان امباپه و نیمار مثلث هجومی ترسناکی را تشکیل خواهند داد. پاری سن ژرمن در تابستان امسال پول زیادی هزینه کرد و اشرف حکیمی، مدافع راست اینتر میلان را با مبلغ ۶۰ میلیون یورو به خدمت گرفت و دانیلو پریرا با قراردادی قرضی از پورتو راهی این تیم شد.

این پنجره نقل و انتقالاتی می‌تواند برای باشگاه پاریسی بهتر شود، زیرا شایعات حاکی از علاقه آن‌ها به جذب تئو ارناندز، مدافع چپ آث میلان است. با توجه به جذب بهترین بازیکنان دنیا باید دید آیا پاری سن ژرمن قادر خواهد بود در این فصل، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند یا این حسرت برای آن‌ها پا بر جا خواهد بود.

۲- چلسی - سال ۲۰۰۴

وقتی چلسی در تابستان سال ۲۰۰۴ مجموعه‌ای از بازیکنان بزرگ را به خدمت گرفت، به عنوان یک قدرت بزرگ در فوتبال اروپا اعلام حضور کرد. آبی‌ها پس از جذب ژوزه مورینیو، در تابستان آن سال ۱۱ خرید جدید انجام دادند که شامل بازیکنانی مانند دیدیه دروگبا، ریکاردو کاروالیو، پائولو فریرا و آرین روبن بود.

بیشتر خرید‌های تابستانی چلسی که پایه گذار ۲ قهرمانی متوالی این تیم در لیگ برتر شدند، بازی‌های فوق العاده‌ای ارائه کردند. دروگبا موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ چلسی تثبیت کرد و شهرت زیادی در به ثمر رساندن گل‌های مهم در بازی‌های بزرگ به دست آورد و قهرمانی‌های زیادی را با پیراهن چلسی تجربه کرد.

۳- رئال مادرید - سال ۲۰۰۹

این تنها اینترمیلان نبود که در سال ۲۰۰۹ پنجره نقل و انتقالاتی درخشانی داشت. رئال مادرید نیز تابستان آن سال هزینه‌های زیادی را صرف جذب بازیکن کرد. رئال مادرید کریستیانو رونالدو، ستاره منچستریونایتد را با قراردادی به ارزش ۹۴ میلیون یورو به خدمت گرفت که در آن زمان رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال بود. 

کهکشانی‌ها تنها به خرید رونالدو بسنده نکردند و ۶۷ میلیون یورو برای جذب کاکا، فوق ستاره برزیلی از میلان و مبلغ ۲۱ میلیون یورو برای کریم بنزما، مهاجم فرانسوی المپیک لیون هزینه کردند. دیگر بازیکن ورودی آن‌ها در تابستان، ژاوی آلونسو، هافبک لیورپول، رائول آلبیول، مدافع میانی والنسیا، آلوارو نگردو مهاجم آلمریا و آلوارو آربلوا مدافع چپ لیورپول بود.

رونالدو، بنزما و آلونسو از خرید‌های بزرگ باشگاه در این پنجره نقل و انتقالاتی بودند. رونالدو طی ۹ فصل بسیار موفق خود در باشگاه اسپانیایی، رکورد ۴۵۰ گل زده را ثبت کرد. رونالدو با درخشش در سانتیاگو برنابئو ۴ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و تعداد زیادی توپ طلا کسب کرد. آلونسو در مدت ۵ سال حضور خود در این باشگاه در خط میانی کهکشانی‌ها حضور پررنگی داشت و عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را با این تیم به دست آورد. بنزما که هنوز در رئال مادرید حضور دارد، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ گل به ثمر رسانده است.

 

۴- اینترمیلان - سال ۲۰۰۹

اینتر میلان در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ روز‌های خاطره انگیزی را سپری کرد. این تیم موفق شد پنجمین قهرمانی متوالی خود را در سری آ به دست آورد و به عنوان نخستین باشگاه ایتالیایی ۳ گانه را فتح کند.

این اتفاقات پس از جذب بازیکنان توانمند برای نراتزوری امکان پذیر شد. یکی از خرید‌های مهم اینترمیلان در تابستان ساموئل اتوئو بود که در ازای انتقال زلاتان ابراهیموویچ به نیوکمپ راهی سن سیرو شد. اگرچه او فصلی درخشان مانند فصل قبل در بارسلونا نداشت، اما اتوئو در ۴۸ بازی ۱۶ گل به ثمر رساند تا نخستین بازیکنی باشد که در ۲ فصل متوالی با ۲ باشگاه مختلف موفق به کسب ۳ گانه شده است. دیگو میلیتو که از جنوا با مبلغ ۳۰ میلیون یورو خریداری شد، یکی دیگر از خرید‌های بزرگ این باشگاه بود، زیرا بازیکن آرژانتینی در آن فصل ۳۰ گل برای نراتزوری به ثمر رساند، از جمله ۲ گل در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ.

وسلی اسنایدر و تیاگو موتا که از رئال مادرید و جنوا به اینترمیلان ملحق شده بودند نیز به سرعت خود را در اینترمیلان ثابت کردند. هر ۲ بازیکن بیش از ۴۰ بازی انجام دادند و در مجموع ۳۲ گل برای تیمشان به ثمر رساندند. در حقیقت اسنایدر که تابستان سال بعد نقش مهمی در رساندن هلند به فینال جام جهانی ایفا کرد، یکی از برترین بازیکنان جهان در آن سال بود.

لوسیو، مدافع میانی تیم ملی برزیل که با انتقال آزاد از بایرن مونیخ راهی سن سیرو شده بود، با پیراهن نراتزوری حدود ۵۰ بازی انجام داد. گوران پاندف دیگر انتقال آزاد باشگاه ایتالیایی بود که ۹ گل در ۲۷ بازی به ثمر رساند.

۵- چلسی - سال ۲۰۲۰

با وجود محروم شدن چلسی از فعالیت در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی، این تیم در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در رده چهارم لیگ برتر انگلیس ایستاد. پس از پایان محرومیت چلسی شروع به تقویت تیم خود کرد و در یک پنجره نقل و انتقالاتی ۲۵۰ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید صرف کرد.

آبی پوشان لندنی تیمو ورنر، مهاجم گلزن لایپزیگ را به خدمت گرفتند که مورد توجه لیورپول بود و پس از آن با هموطن او، کای هاورتز که در بایرلورکوزن بازی می‌کرد به توافق رسیدند. ۲ ملی پوش آلمانی در مجموع با مبلغ ۱۳۳ میلیون یورو به چلسی پیوستند. پس از شروع درخشان در استمفورد بریج، ورنر برای مدت طولانی نتوانست گلزنی کند، اما با پاس‌های کلیدی خود به تیمش کمک کرد. هاورتز نسبت به ورنر عملکرد بهتری ارائه کرد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی گلزنی کرد.

به غیر از این ۲ بازیکن آلمانی، چلسی ادوارد مندی، بن چیلول، حکیم زیاش و تیاگو سیلوا را به خدمت گرفت. مندی خیلی زود جای کپا آریزابالاگا را در ترکیب ثابت گرفت و به دروازه بان شماره یک آبی پوشان تبدیل شد. چیلول و سیلوا در خط دفاعی چلسی همکاری خوبی داشتند. پس از قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا با خرید‌های گران قیمت، باید دید عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی چگونه پیش خواهد رفت.

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،فوتبال،نقل و انتقالات
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: