پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > چرا استقلال نباید قهرمان جام حذفی می‌شد؟/ ۳ عامل مهم ناکامی آبی‌پوشان در فصل گذشته


تیم فوتبال استقلال در فصل گذشته فوتبال ایران عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت.

 

به گزارش آبادان خبر؛ تیم فوتبال استقلال با شکست مقابل فولاد خوزستان نتوانست قهرمان جام حذفی شود تا ناکامی‌های این تیم در فصلی که گذشت تکمیل شود. استقلالی‌ها در شرایطی این فصل را به پایان رساندند که با مشکلات و حاشیه‌های فراوانی روبرو بودند؛ اما با این حال در چند هفته گذشته نتایج خوبی کسب کردند و در لیگ جایگاه سوم را به خود اختصاص دادند. آنها در جام حذفی هم به سختی راهی فینال شدند و در شرایطی که به نظر می‌رسید می‌توانند قهرمان جام حذفی شوند؛ اما این اتفاق نیفتاد و نکونام و شاگردانش بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در خصوص اینکه چرا استقلال در فصل گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نهایت هم در کسب جام حذفی ناکام ماند می‌توان دلایل مختلفی را ذکر کرد که در ادامه به مهمترین این دلایل اشاره شده است.

مدیریت، مهمترین چالش استقلال در فصل گذشته بود. اختلافات شدیدی که بین کادر فنی و بازیکنان این تیم بود باعث شد آّبی‌پوشان پایتخت هر روز با یک مشکل جدید روبرو شوند. این اختلافات به قدری بود که مجیدی و شاگردانش علنا علیه مدیرعامل استقلال موضع‌گیری می‌کردند. حتی کار به جایی رسید که اعضای پیشین هیئت مدیره استقلال تهدید کردند که اگر مددی از سمتش کنار نرود استعفا خواهند داد؛ اما وزارت ورزش باز هم حاضر نشد مددی را از مدیرعاملی استقلال برکنار کند.

استقلال علاوه بر مشکلات مدیریتی، ایرادات فنی زیادی داشت. این که تیمی همچون استقلال تا این حد روند سینوسی داشته باشد نشان می‌دهد مجیدی نتوانسته مشکلات فنی تیمش را حل کند؛ مشکلاتی که از زمان حضور محمود فکری در این تیم وجود داشته است. برخی از بازیکنان استقلال سال‌هاست در این تیم حضور دارند؛ اما هرگز مهره کارآمدی برای این نبودند و تنها کاری که در آن تبحر داشتند ایجاد حاشیه بوده است. استقلال برای موفقیت در فصل آینده باید تغییرات اساسی را در بازیکنانش داشته باشد؛ در غیر این صورت هواداران این تیم همچنان باید در حسرت کسب جام و قهرمانی بسوزند.

انتقادهایی هم به مجیدی و به واسطه تصمیماتش وارد است. او همچنان فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یک مربی کارکشته و باتجربه دارد. عملکرد احساسی مجیدی همچون دوره‌های پیشین که سرمربی استقلال بود ادامه دارد و این موضوع باعث شد تیمش نتواند کیفیت بالایی را ارائه دهد. شاید اگر مجیدی با تدبیر بهتری عمل می‌کرد استقلال تا این حد درگیر حواشی نمی‌شد.

برای استقلال فصل به پایان رسید و این تیم نتوانست نه در جام حذفی و نه در لیگ به موفقیتی دست پیدا کند. انتظاری که هواداران استقلال دارند این است که برای فصل آینده تصمیمات درستی برای تیم محبوب‌شان گرفته شود؛ انتظاری که کاملا به حق است و باید برای یک بار هم که شد سروسامانی به این تیم پرهوادار داده شود. اول قدم در این مسر می‌تواند تغییر مدیریت استقلال باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،استقلال،فوتبال

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: