پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > روی ناکامی‌های المپیک موج سواری نکنید


کد خبر: ٢٢٠٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/15-١٦:٣٥

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - عدم توفیق در اکثر رشته‌های ورزشی حاضر در المپیک قبل از آغاز مسابقات تا حدودی از سوی مدیران بالادستی ورزش کشور قابل پیش بینی بود ،زیرا هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک از چند ماه مانده به مسابقات توکیو به جد، در تلاش بودند تا حتی الامکان مانع انتشار اخبار برخی ناهماهنگی‌ها، کاستی‌ها و اختلاف‌های درون اردویی رشته‌های ورزشی حاضر در المپیک شوند.
به نقش رسانه در کسب نتایج ضعیف در المپیک بعد از مسابقات مفصل خواهیم پرداخت ،ولی اکنون اظهار نظرها و انتقادهای بعضی از مدیران و مربیان ورزشی از نتایج به دست آمده نه تنها منطقی نیست، بلکه به نوعی فرافکنی است تا بتوانند از آب گل آلود این روزهای المپیک ماهی بگیرند.

شکی نیست که نتایج به دست آمده در مسابقات توکیو ضعیف و غیر قابل دفاع بوده است ، ولی دلیل کسب این نتایج صرفاً چند مدیر و مربی ورزشی حاضر در متن ماجرا نیستند.

کسانی که علیرغم مشاهده مشکلات ترجیح دادند برای خوشامد مدیران رده بالای ورزش حرفی نزنند و حتی به تعریف و تمجید از آنها بپردازند، این روزها حق ندارند از نتایج انتقاد کنند.

کسانی که همه تلاش خود را کردند تا برای انتخاب رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را علیرغم نداشتن شایستگی به صندلی ریاست برسانند، در این ناکامی شریک هستند.

جالب اینجاست که همین افراد این روزها برای اینکه نوک پیکان انتقادها را از خود دور کنند، سوار موج نارضایتی‌ها شده و با مصاحبه‌های تند و تیز به زمین و زمان حمله می‌کنند، در حالی که همه اقدامات و صحبت‌های قبل از المپیک آنها در فضای مجازی ثبت و ضبط شده و به راحتی قابل دسترسی است.

دلیل اصلی نتایج ضعیف در المپیک، لابیگری چهار سال اخیر در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی و توجه نکردن به شایسته سالاری است. بهتر است بعضی از مدیران منتقد، قبل از موج سواری و گلایه از فدراسیون‌های ورزشی، نگاهی به نقش خود در این ماجرا بیندازند.

 

المپیک،المپیک توکیو،فدراسیون ورزشی،وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: