پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم؛ محمدیان شکست خورد و حذف شد/ ضربه فنی قیاسی در دومین مسابقه


در پانزدهمین روز از رقابت‌های المپیک توکیو ۳ کشتی‌گیر ایران به مصاف حریفان‌شان می‌روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ در پانزدهمین روز از المپیک ۲۰۲۰ توکیو تنها ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران به مصاف رقبای خود می‌روند. دو کشتی‌گیر در اوزان ۶۵ و ۷۹ کیلو گرم در دور یک هشتم نهایی کار خود را آغاز می‌کنند و امیرحسین زارع هم که امروز از صعود به فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم بازماند، امروز در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز روی تشک می‌رود.

برنامه کشتی‌گیران به شرح زیر است:

مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم در دور نخست ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه مقابل هایتم داخلای از تونس به روی تشک رفت و به پیروزی رسید. این کشتی گیر در یک چهارم نهایی مقابل باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند مبارزه کرد و ضربه فنی شد. حاجی علی‌یف قهرمان سابق جهان از آذربایجان در گروه قیاسی قرار دارد، اما گاجی مراد رشیداف دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از روسیه و تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از ژاپن در سمت دیگر جدول جای گرفته اند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در دور نخست حدودا از ساعت ۷ صبح جمعه مقابل الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و مقابل این کشتی‌گیر شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز حدود ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه به مصاف کشتی‌گیر چینی می‌رود.

 

پاداش مدال طلا به حسن یزدانی اهدا شد

به نقل از سایت فدراسیون کشتی، کمیته ملی المپیک پاداش مدال طلای المپیک را به حسن یزدانی ملی‌پوش وزن 86 کیلوگرم تیم کشتی آزاد کشورمان اهدا کرد.

بر این اساس، حسن یزدانی که در المپیک توکیو به مدال نقره دست یافته است مبلغ 10 هزار یورو از کمیته ملی المپیک به‌عنوان پاداش دریافت کرد.

یزدانی: شرمنده‌ام نتوانستم؛ آرزو داشتم با تکرار طلای المپیک دل مردم را شاد کنم

حسن یزانی بعد از شکست مقابل دیوید تیلور در جریان فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد و از دست دادن مدال‌های طلای المپیک حال و روز خوشی نداشت و حتی در پایان این دیدار از روی ناراحتی دست به اقداماتی زد که انتقاداتی را نیز به همراه داشت.

پس از این شکست حسن یزدانی در فضای مجازی با انتشار پستی صفحه شخصی‌اش نوشت:

سلام خدمت مردم عزیز و با محبت ایران.

آرزو داشتم با تکرار طلای المپیک بار دیگر سهم کوچکی در شادی دل شما عزیزان داشته باشم، اما شرمنده ام که تقدیر اینگونه نشد.

در تمام این سال‌ها همیشه دعای خیر و انبوه محبت‌های شما، موجب انگیزه و دل گرمی من بر روی تشک بوده و اینبار هم دلیلی است برای اینکه باز با تمام توان بجنگم و در میدان‌های پیش رو دلتان را شاد کنم.

در پایان از تمام شما عزیزان، دوستان هنرمند، ورزشکار و همه بزرگوارانی که با پیام‌های پر مهرشان، این فرزند کوچک ایران را شرمنده کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم؛ محمدیان شکست خورد و حذف شد/ ضربه فنی قیاسی در دومین مسابقه

قیاسی: قرار نیست همه با مدال بازگردند

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم؛ محمدیان شکست خورد و حذف شد/ ضربه فنی قیاسی در دومین مسابقه

مرتضی قیاسی پس از شکست مقابل حریف هندی خود اظهارداشت: می توانستم کشتی را ببرم و اشتباه کردم. کمی عجولانه کار کردم و کاش کشتی را مدیریت می کردم.

وی افزود: امیدوارم کشتی بعدی خودش را ببرد و بتوانم به مدال برنز برسم.

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان گفت: از نظر بدنی بد نبودم و می توانستم ۶ دقیقه کشتی بگیرم. کشتی بی رکورد است ولی قرار نیست همه با مدال بازگردند.

ضربه فنی قیاسی در دومین مسابقه

در ادامه مسابقات کشتی آزاد المپیک توکیو، امروز ملی‌پوشان کشورمان در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفتند که محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلو گرم حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با هیثم دخلاوی از تونس کشتی گرفت و با برتری ۵ بر یک مقابل وی به دور بعد صعود کرد.

وی در یک چهارم نهایی به مصاف باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند رفت که ضربه فنی شد. 

محمدیان حذف شد؛ کشتی گیر هندی حریف قیاسی

 در ششمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در سالن موکاهاری این شهر، آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان با توجه به شکست حریف مقابل کشتی روس از دور مسابقات حذف شد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با هایتهم داخلاوی از تونس سرشاخ شد و توانست با نتیجه ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد. وی در دور بعد به مصاف باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند می رود.

حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی است.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل او شکست خورد. عبدالرشید سعداله یف قهرمان المپیک و جهان از روسیه حریف دور دوم رقیب محمدیان بود و با توجه به شکست اودیکادزه، محمدیان از دور مسابقات حذف شد.

قیاسی پیروز شد

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم؛ محمدیان شکست خورد/ صعود قیاسی به مرحله بعد

در ششمین روز از مسابقات کشتی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در سالن موکاهاری این شهر، آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان با شکست حریف تونسی راهی مرحله بعدی مسابقات این وزن شد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با هایتهم داخلاوی از تونس سرشاخ شد و توانست با نتیجه ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی بین امازار آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند می رود.

در این وزن 16 نفر حضور دارند که حاجی علی اف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی است.

شکست محمدیان در نخستین مسابقه

گزارش زنده از نتایج ورزشکاران ایران در روز پانزدهم

در ادامه رقابت های کشتی آزاد، محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم، دور نخست به مصاف «الیزبار اودیکادزه» دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و 6 بر 3 باخت.

 

کاروان ایران با مدال یزدانی در رده بیست‌وهشتم

نمایندگان ایران در چهاردهمین روز بازی‌ها در دو رشته کشتی و کاراته رقابت کردند که کشتی صاحب نخستین نقره خود توسط حسن یزدانی شد و سارا بهمنیار بانوی کاراته کای کشورمان هم از دور رقابت ها کنار رفت.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی، کشتی و وزنه‌برداری ٢ مدال طلا و یک برنز و ٢ نقره کسب کرده است.

چین با ٧٤ مدال ( ٣٤طلا، ٢٤نقره و ۱٦ برنز) به در صدرنشینی خود تداوم داد و آمریکا با ٩١مدال ( ٢٩طلا، ٣٥ نقره و ٢٧ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و و میزبان با ٤٦نشان ( ٢٢، ١٠نقره و ١٤ برنز) سومی را حفظ کرده است.

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،المپیک توکیو
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: