پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > فاجعه احتمالی اتمی در نیروگاه اوکراین به عهده آمریکا است


کد خبر: ٢٦٦٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/28-١٢:٤٥

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به حملات اوکراین به نیروگاه زاپوروژیا تاکید کرد فاجعه احتمالی اتمی در این نیروگاه به عهده آمریکا و سرسپردگان آن است.

 

آبادان نیوز  : دبیر شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد مسئولیت فاجعه احتمالی در نیروگاه اتمی زاپوروژیا تماما بر عهده واشنگتن، لندن و سرسپردگان آن‌ها خواهند بود.

براساس گزارش اسپوتنیک دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه گفت: غرب آماده شدن برای درگیری مسلحانه آشکار با روسیه را متوقف نمی‌کند. آمریکا قصد ندارد شفافیت و قابلیت راستی آزمایی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود در کشور‌های مختلف را تامین کند.

ساعتی پیش وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد اوکراین قصد دارد روز جمعه (امروز) به نیروگاه اتمی زاپوروژیا (Zaporozhye) که تحت کنترل نیروهای روس قرار دارد، حمله توپخانه‌ای انجام دهد و سپس روسیه را به ایجاد فاجعه در این سایت متهم کند.

 این وزارتخانه اعلام کرد که حمله پیش‌بینی‌شده همزمان با سفر جاری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به اوکراین است. «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی ارتش روسیه نیز در این خصوص اعلام کرد که کی‌یف واحد‌هایی را مستقر کرده است که در واکنش به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی آموزش دیده‌اند و آن‌ها را از قبل برای گزارش نشت تشعشعات و نشان دادن اقدامی برای کاهش آن مستقر کرده است.

مقامات روسیه روز شنبه نیز اعلام کردند که نیرو‌های اوکراینی نیروگاه اتمی زاپوروژیا و شهر مجاور آنرهودار را گلوله باران می‌کنند. پیش از این، یک مقام محلی اعلام کرده بود که حملات به تاسیسات می‌تواند منجر به تعطیلی رآکتور شود و اعلام کرد که این همان چیزی است که اوکراین در تلاش برای دستیابی به آن است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: