پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط خبر‌های مهم جهان در اول مهر


کد خبر: ٢٢٧٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/01-١٢:٥٢

بازگشت سفیر فرانسه به آمریکا، محکوم شدن فیسبوک در دادگاهی آمریکایی و بازگشت آرامش به خیابان‌های ملبورن، مهم‌ترین خبر‌های جهان در ساعات گذشته هستند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان به کرونا

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۲۳۰ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۶۹۶ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و ۴ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۹۰۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور رئیس جمهور ترکیه

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با «ابراهیم کالین»، مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه دیدار و در مورد تحولات افغانستان، قفقاز جنوبی و تقویت روابط دوجانبه رایزنی کرد.

فیسبوک باید سوابق حساب‌های ضد روهینگیا را منتشر کند

یک دادگاه فدرال در آمریکا، ضمن نادرست خواندن استدلال شبکه اجتماعی «فیسبوک» مبنی بر حفظ حریم خصوصی، حکمی را صادر کرد که براساس آن، «فیسبوک» باید سوابق حساب‌های کاربری مرتبط با خشونت علیه روهینگیایی‌ها در «میانمار» را منتشر کند.

 

بازگشت آرامش به خیابان‌های ملبورن

شهر «ملبورن» استرالیا روز پنجشنبه، اول مهر، پس از ۳ روز اعتراض‌های ضد قرنطینه آرام بود. ماموران پلیس در خیابان‌های ملبورن برای مقابله با هرگونه تجمع در حال گشت زنی هستند.

بازگشت سفیر فرانسه به آمریکا

سفیر فرانسه در «واشنگتن» که در پی بالا گرفتن تنش میان آمریکا و فرانسه بر سر قرارداد زیردریایی هسته‌ای به «پاریس» فراخوانده شده بود، پس از گفت و گوی تلفنی «امانوئل مکرون» و «جو بایدن»، روسای جمهور فرانسه و آمریکا به محل ماموریت خود بازگشت.

بازگشت طرح بودجه نظامی برای رژیم صهیونیستی به کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا امروز طرح مبنی بر ارائه بودجه یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی جهت جایگزینی موشک‌های مصرف شده گنبد آهنین را به رای می‌گذارد.
آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،کرونا
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: