پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سرخط خبر‌های مهم جهان در یکم مرداد


کد خبر: ٢١٧٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/01-١٢:٢٢

دستور سازمان برای تحقیق در خصوص جرائم «نظام‌مند» رژیم صهیونیستی، بالا گرفتن جدال‌های حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۱۹۳ میلیون و ۴۲۳ هزار نفر رسیده و بیش از ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

 

روسیه: پدافند هوایی سوریه تمامی موشک‌های رژیم صهیونیستی را ساقط کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه پدافند هوایی سوریه تمامی ۴ فروند موشک شلیک شده توسط جنگنده‌های صهیونیستی را منهدم کرده است.

«وادیم کولت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد ۲ فروند جنگنده اف‌-۱۶ صهیونیستی بامداد ۲۲ جولای اقدام به شلیک ۴ فروند موشک هدایت شوند به مناطقی در استان حمص سوریه کردند.

 

دستور سازمان برای تحقیق در خصوص جرائم «نظام‌مند» رژیم صهیونیستی

منابع خبری شامگاه پنجشنبه گزارش دادند که «ناوی پیلای»، رئیس پیشین شورای حقوق بشر سازمان ملل ریاست تحقیقات این سازمان درباره نقض «نظام‌مند» حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین را به عهده خواهد گرفت.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت پیلای ریاست هیأت تحقیق ۳ نفره‌ای را به عهده خواهد داشت که قرار است تحقیقات موشکافانه‌ای درباره «دلایل ریشه‌ای» درگیری‌های چند دهه‌ای میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها انجام دهند.

 

بالا گرفتن جدال‌های حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته بررسی حمله به ساختمان کنگره آمریکا روز پنجشنبه صحن مجلس نمایندگان آمریکا را وارد تنش کرد.

این نزاع لفظی پس از آن اوج گرفت که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات گفت اجازه نخواهد داد ۲ قانون‌گذار جمهوریخواه وارد کمیته ویژه بررسی وقایع حمله به ساختمان کنگره در سال گذشته شوند.

پلوسی گفت «جیم جوردن» و «جیم بَنکس»، در میان ۵ قانون‌گذاری که از سوی «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان معرفی شده بودند هر ۲ از حامیان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند و تمامیت و صحت این تحقیقات را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد.

 

دولت بایدن وزیر دفاع کوبا و یک نهاد این کشور را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد وزیر دفاع کوبا و یک نهاد این کشور را به بهانه نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات اخیر در این کشور تحریم کرده است.

دولت آمریکا در این بیانیه ضمن متهم کردن دولت کوبا به سرکوب اعتراضات اخیر در این کشور، «آلوارو لوپز میرا» وزیر دفاع کوبا و یک نهاد وابسته به وزارت کشور کوبا که به ادعای واشنگتن در سرکوب اعتراضات نقش داشته است مورد تحریم قرار داد.

 

جزئیات جدید از توافق احتمالی بغداد-واشنگتن بر سر مأموریت نظامیان آمریکایی

«پولیتیکو»، به نقل از یک مقام آمریکایی و ۲ فرد مطلع نوشت، پایان مأموریت رزمی آمریکا از عراق به معنی خروج از این کشور نخواهد بود.

پولیتیکو به نقل از این افراد نوشت، در برنامه‌ای که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، بحث خروج از خاک عراق مطرح نیست بلکه شماری از نظامیان آمریکایی به حضور خود ادامه خواهند داد.

به گفته این افراد، بخشی از نظامیان آمریکایی، به فراهم کردن حمایت لجستیک و مشاوره به نیرو‌های عراقی خواهند پرداخت و نیروی هوایی، اطلاعاتی و تجسسی به منظور آنچه مبارزه با داعش نامیدند، در خاک عراق باقی خواهند ماند.

 

شکایت روسیه از اوکراین در دادگاه حقوق بشر اروپا

دولت روسیه روز پنجشنبه از اوکراین بابت طیفی از مسائل مختلف به دادگاه حقوق بشری اروپا شکایت کرد.

به گفته دفتر دادستانی کل روسیه، این پرونده شکایت، خشونت‌های انجام شده در خلال اعتراضات ضد دولتی در اوکراین تا ساقط کردن هواپیمای «MH۱۷» در سال ۲۰۱۴ را شامل می‌شود.

در این پرونده به ده مورد از جرائم حقوق بشری اوکراین اشاره شده است. یکی از این موارد، کشته شدن شهروندان در خلال شورش شهری است که به سرنگونی دولت متحد روسیه در این کشور در سال ۲۰۱۴ منجر شد و همچنین هفت سال جنگ علیه جدایی طلبان حامی روسیه که طی آن شماری از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،کرونا
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: