پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > یک شهروند بهبهانی قربانی تب کریمه کنگو شد


کد خبر: ٢٦٧٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/04-١٧:٢٥

سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان توضیحاتی درخصوص جان باختن یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان ارائه کرد.

 

آبادان نیوز : رمضان احدی اظهار کرد: بیمار ۳۸ ساله‌ای با علائم تب و خونریزی از بینی به بیمارستان بهبهان مراجعه می‌کند و پس از انجام کار‌های اولیه زیر نظر متخصصان داخلی و گوش و حلق و بینی، ترخیص می‌شود.

وی افزود: بیمار به دلیل تکرار علائم، مجدد به بیمارستان مراجعه کرده و در بررسی‌های پزشکی به دلیل اختلال‌های انعقاد خون انجام شده، به بیمارستانی در مرکز استان خوزستان به منظور بهره مندی از امکانات و فرآورده‌های خونی اعزام می‌شود.

احدی با اشاره به مداخله‌های درمانی در بیمارستان اهواز، ادامه داد:، اما بیمار به دلیل مشکلات اولیه، درمان‌ها موثر واقع نمی‌شوند و جان خود را از دست داد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان به دریافت نمونه خون از بیمار و ارسال به آزمایشگاه‌های مربوط اشاره و اضافه کرد: نتیجه آزمایش تب کریمه کنگو مثبت اعلام و جلسه شورای سلامت دانشگاه علوم پزشکی بهبهان با حضور مسئولان دامپزشکی، بهداشت، درمان و... در فرمانداری شهرستان برگزار شد و کار‌های لازم شامل؛ آموزش، ارزیابی، بیماریابی صورت گرفت.

این مقام مسئول می‌گوید: دامپزشکی شهرستان قبلا حدود ۱۸۱ نفر را در این زمینه آموزش داده و حدود ۷۴ هزار متر مربع نیز سمپاشی و بنر‌های هشداردهنده و آموزشی درخصوص بیماری تب کریمه کنگو نیز در سطح شهر نصب کرده است.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: