پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سربازان ما باید برای نبرد با روسیه آماده شوند/ دختر متحد پوتین در پی انفجار خودرویش کشته شد


ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : یکی از سربازان عالی‌رتبه انگلیسی گفته، سربازان این کشور باید برای جنگ با روسیه آماده باشند و باید خانواده‌های خود را برای چشم‌انداز استقرار "گسترده" آماده کنند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، توصیه این مقام نظامی انگلیسی پس از آن مطرح شد که رئیس جدید ستاد کل انگلیس اعلام کرد، نیروهای این کشور باید قادر به شکست دادن روسیه در نبرد باشند.

"پل کارنی" گفت: ارتش انگلیس در حال شکل گیری به منظور مواجهه با تهدید از سوی روسیه است و با تجهیزات مناسب آماده می‌شود تا نقش خود را در بازدارندگی یک جنگ دیگر در اروپا ایفا کند.

وی ادامه داد: بازدارندگی در اینجا به معنای استقرار نیرو است. من از همه شما می‌خواهم تا از نظر فیزیکی برای این عملیات آماده باشید. مهم است که خانواده‌ها و عزیزانتان را برای این منظور آماده کنید. درخواست من این است که درباره استقرار احتمالی با آنها صحبت کنید.

هشدارهای این مقام نظامی انگلیسی به منزله تغییر سریع در نقش انگلیس در درگیری اوکراین نیست. البته هشداری مشابه در ژوئن سال جاری میلادی توسط ژنرال پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش این کشور مطرح شد و وی گفت که ارتش، روسیه را به عنوان حریف اصلی و بعدی خود می‌بیند.

وی گفته بود: اکنون یک ضرورت جدی برای ایجاد ارتشی وجود دارد که بتواند در کنار متحدانمان بجنگد و روسیه را در نبرد شکست دهد. ما نسلی هستینم که باید ارتش را برای مبارزه در اروپا یک بار دیگر آماده کنیم.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، لندن ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷ میلیارد دلار) به اوکراین کمک نظامی کرده است. نیروهای انگلیسی در حال حاضر در حال آموزش نیروهای استخدام شده اوکراینی در انگلیس هستند و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور ظاهرا اطلاعاتی را با همتایان اوکراینی خود به اشتراک می‌گذارند.

دولت لندن عضو ائتلاف ناتو است و در صورت مداخله مستقیم با روسیه کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا ملزم به ورود به صحنه نبرد می‌شوند.


«داریا دوگینا» دختر الکساندر دوگین، کهنه‌سرباز و مفسر سیاسی روسی، شنبه شب در پی انفجار مهیب خودرویش در نزدیکی مسکو کشته شد

به نقل از راشا تودی، این رویداد در بزرگراهی حدود ۲۰ کیلومتری غرب مسکو حدود ۲۱:۳۵ به وقت محلی رخ داد. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که این انفجار درست در وسط بزرگراه اتفاق افتاد و اجزای منفجر شده به اطراف پرتاب شدند. این خودروی ویران شده که کاملا آتش گرفت، سپس به حصاری برخورد کرد.

به گفته سرویس‌های اضطراری فقط یک شخص داخل این خودرو بود و فورا پس از انفجار کشته شد. گزارش‌های اولیه نشان دادند که یک دستگاه منفجره خانگی ممکن است عامل این انفجار بوده باشد اما بازرسان هنوز علت انفجار یا انگیزه احتمالی را تایید نکرده‌اند.

اوایل شامگاه  شنبه، الکساندر دوگین طی جشنواره‌ای درخصوص "سنت و تاریخ" سخنرانی کرد و دختر او هم به عنوان مهمان در آن حضور داشت. برخی از گزارش‌های تایید نشده نشان دادند که دوگین در ابتدا قصد داشت که به همراه دخترش این جشنواره را ترک کند اما بعدا تصمیم گرفت که خودروی جداگانه‌ای بگیرد و بدین ترتیب خودروی خود را به دخترش داریا داد.

داریا دوگینا، مفسر سیاسی، دختر پروفسور الکساندر دوگین بود؛ فیلسوفی که به دلیل دیدگاه‌های ضد غربی و "نئو-اوراسیایی" خود مشهور است. رسانه‌های غربی طی دهه اخیر بارها از الکساندر دوگین به عنوان یکی از نیروهای محرکه سیاست خارجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه یاد کرده‌اند. همین چند ماه پیش، سی‌بی‌اس او را "نظریه‌پرداز راست افراطی که پشت ایده‌های پوتین است" خطاب کرد، در حالیکه واشنگتن پست او را "نویسنده رمزآلود راست افراطی که به اندیشه‌های روسی پوتین شکل می‌دهد" نامید.

همچنین روزنامه دیلی میل از داریا دوگینا به عنوان "یکی از طراحان جنگ روسیه-اوکراین" یاد کرد و  نوشت که این حمله ظاهرا پدر داریا را هدف قرار داده بود.

این روزنامه در ادامه اشاره کرد: «خودروی داریا دوگینا، ملی‌گرای تحریم‌شده روسی که پدر ۶۰ ساله او فاشیست معروفی است که "مغز پوتین" نامیده می‌شود در بزرگراهی در نزدیکی بولشه ویازیومی منفجر شد و داریا که تنها سرنشین آن بود جان باخت.»

دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک، "تروریست‌های اوکراینی" را به انفجار خودروی دختر دوگین متهم کرد.

وی در تلگرام نوشت: «تروریست‌های رژیم اوکراین سعی کردند تا الکساندر دوگین را از بین ببرند اما دختر او در خودرو بود و او جان خود را از دست داد. روحش شاد. او یک دختر روسی به تمام معنا بود.»

الکساندر دوگین همچنین یکی از حامیان اصلی ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود که به واژه "نوروروسیا" (روسیه جدید) جانی دوباره داد؛ واژه‌ای که توسط پوتین برای توجیه الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ استفاده شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: