پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > با رعایت نکات بهداشتی مشکلات تنفسی را کاهش دهید


کد خبر: ٢٥٢٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/31-١٢:٢٨

شهروندان در روز‌های گرد و غبار نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از مردم می‌خواهیم در روز‌های وقوع پدیده گرد و غبار در جنوب غرب خوزستان با رعایت نکات بهداشتی مشکلات تنفسی را کاهش دهند.

سید محمد صالحی افزود: در این روز‌ها افراد دارای بیماری‌های مزمن به‌خصوص آسم، تنگی نفس، بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی، افراد مسن و کودکان فقط در صورت ضرورت از منزل و محل کار خارج شوند.
او بسته نگه‌داشتن در و پنجره و خودداری از فعالیت‌های شدید بدنی در این مدت را ضروری دانست و گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند حتماً از وسایل حفاظت فردی نظیر کلاه، دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری، حمل و نقل و دفن زباله باید به صورت اصولی انجام شود گفت: از مردم می‌خواهیم از تلنبار کردن و پخش زباله در معابر عمومی و آتش‌زدن آن‌ها جلوگیری کنند.
صالحی آتش زدن هرگونه پلاستیک، سوزاندن چوب و فضولات حیوانی در همه شرایط را باعث تشدید بیماری‌های ریوی اعلام کرد و افزود: به علت بخارات حاصل از مواد پاک کننده شیمیائی و گندزدا حتی‌الامکان از این مواد در شرایط بروز پدیده گرد و غبار استفاده نشود.
او استعمال دخانیات و مصرف سیگار و قلیان را برای سلامتی مضر دانست و گفت: در شرایط گرد و خاک اثرات زیانبار مواد دخانیات بر سلامتی تشدید می‌شود لذا توصیه می‌شود از مصرف دخانیات خودداری شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از مردم و شهروندان خواست در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: