پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تشریح جزئیات تعطیلی ۵ روزه سراسری


کد خبر: ٢٢١٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/23-١٥:١٦

علیرضا رئیسی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا ساعت ۱۲ ظهر محدودیت‌های تردد بین استان ها اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ظهر امروز بعد از این جلسه اظهار کرد: قرار شد تا برای کاهش چرخش ویروس کرونا در کشور بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا یکشنبه (۲۴ مرداد) ساعت ۱۲ محدودیت‌های تردد اعمال می‌شود و تا جمعه ۵ شهریور ادامه داشته باشد. این منع تردد کاملاً جدی است و به نیروی انتظامی و دادستانی کشور هم دستور داده شده است تا با خاطیان برخورد شود.

وی گفت: افرادی که در این محدودیت‌ها و منع ترددها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند و اگر تا یک ماه آینده جریمه خود را پرداخت نکنند، مبلغ جریمه‌ها دو برابر می‌شود و به هیچ عنوان بخشوده نمی‌شود.

جزئیات تعطیلی ۵ روزه سراسری

رئیسی با اشاره به تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها اجرایی بیان کرد: تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مرداد) در جلسه تصویب شده است و بر این اساس به غیر از مشاغل گروه یک هیچ نهاد، اداره، صنف و یا بخش خصوصی اجازه فعالیت ندارد.

به گفته وی تمامی مجوزهایی که برای تردد بین استان‌ها صادر شده بود فاقد اعتبار است و هیچ فردی نمی‌تواند با پلاک بومی به اعتنای مجوز از استان‌ها خارج و یا با پلاک غیربومی به استان‌ها وارد شود.

تشریح تعطیلات ادارات و بانک‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: مجدد تاکید می‌کنم که به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانک‌ها هم تعطیل هستند و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیش از این در گفتگویی با تشریح تصمیمات جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: تصمیمات مهمی گرفته و توصیه‌های بسیار مهمی هم انجام شد. اولاً مروری بر روند بیماری در سطح دنیا داشتیم به ویژه در زمینه کرونای دلتا که سراسر دنیا را دارد می‌گیرد که نشان دهنده مهاجم بودن این ویروس است بنابراین ما ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون باشیم و سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم، حتماً نیاز است که رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی را جدی تر کنیم.

وی با اشاره به لزوم تشدید محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری در کشور گفت: یکی از تصمیماتی که در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گرفته و بر آن تاکید شد، این بود که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ناگزیریم که تشدید محدودیت‌ها را با توجه به وضعیت بیماری در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: در عین حال در حال حاضر در ماه عزاداری محرم هستیم و تاکید شد که حتماً پروتکل‌ها به شدت رعایت شود همچنین تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد که برگزاری این مراسم در فضاهای سربسته و دسته روی‌ها ممنوع شود اما در فضای باز با رعایت شدید پروتکل‌ها می‌تواند انجام شود.

رئیسی ادامه داد: طی چند روز اخیر برخی از بزرگان و مداحان در پی فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام آمادگی کردند که با رعایت شدید پروتکل‌ها عزاداری‌ها را برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید کاری کنیم که در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و ... جمع شود و دستوراتی در این زمینه صادر شد که فردا در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود. در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها - که به احتمال زیاد از هفته آینده ابلاغ می‌شوند- تصمیم گیری می‌شود؛ هم در حوزه تردد و کسب و کار و هم در زمینه آموزش و مسائل فرهنگی و ادارات دولتی مواردی مطرح می‌شود و در این زمینه باید به صورت جدی وارد عمل شویم زیرا راه دیگری جز این وجود ندارد که به سمت کنترل شدید رویم تا اینکه ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد. آمار بستری و مرگ و میر در حال افزایش است و راهی جز تشدید محدودیت‌ها وجود ندارد و باید ورود کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: به هر حال اکنون موج دلتا در سراسر کشور و دنیا در حال تاخت و تاز است. در کشور در مورد ترددها نیاز به کنترل بیشتری است چراکه سیال بودن جمعیت، گسترش بیماری را تشدید می‌کند. امروز موضوع اقناع سازی و اطلاع رسانی شفاف به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا همه همراه شوند.

وی افزود رئیس جمهوری امروز این اطمینان را دادند که هیچ مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز واکسن وجود ندارد. در مورد تأمین واکسن، روزهای خوب و درخشانی را در پیش خواهیم داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری پس از بازدید سرزده از یک داروخانه تهران، تاکید داشت که به هیچ عنوان صف دارو نباید باشد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که این صف‌ها برچیده شود.

 

ستاد ملی کرونا،ویروس کرونا،تعطیلی ادارات،تعطیلی بانک،محدودیت تردد،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: