پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تلاش کارکنان بهزیستی در حفظ کرامت انسان‌ها ستودنی است


کد خبر: ٢١٦٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/27-١٠:٤٠

حجت الاسلام والمسلمین ابرهیمی‌پور با اشاره به نقش مهم بهزیستی در ایجاد تعادل اجتماعی ، گفت: خدمات کارکنان بهزیستی و تلاش آنها در حفظ کرامت انسان‌ها ستودنی است.

 

به گزارش آبادان خبر، حجت الاسلام والمسلمین علی ابرهیمی‌پور امام جمعه آبادان دیروز در دیدار با مدیران و کارکنان بهزیستی آبادان گفت: لازمه خدمت رسانی به افراد نیازمند صبر و بردباری است و ارتباط با آنها از بعد عاطفی و حمایتی باید بیش از پیش باشد.

او جامعه هدف بهزیستی را افرادی که قدرت فریاد زدن ندارند و نیازمند توجه هستند عنوان کرد و افزود:اساس به وجودآمدن بهزیستی کمک به تامین حداقل هزینه زندگی خانواده‌های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه‌های مناسب برای خودکفایی آنان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی‌پور گفت: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و با حفظ ارزش ها و کرامت‌های والای انسانی مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهد تا از انسان‌هایی که به دلایل اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، ذهنی و روانی و عاطفی گرفتار مشکلاتی هستند حمایت‌ کند.

او با بیان اینکه کارکنان بهزیستی زیربنایی‌ترین عامل پیشرفت و تکامل جامعه هستند، افزود: بهزیستی با کمترین حمایت‌های دولتی و باتکیه بر مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان‌ها در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین حداقل نیازهای افرادی که قادر به توانایی و خودکفایی اقتصادی نیستند فعالیت می‌کند.

شیوا شجاعی رئیس اداره بهزیستی آبادان نیز در این نشست با اشاره به افتتاح ۱۸ مرکز خدمات بهزیستی در پارسال گفت: این مراکز با اشتغالزایی ۹۰ نفر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شدند و در هر مرکز ۴۵۰ نفر مددجو و معلول زیرپوشش خدمات دریافت می کنند.

او افزود: این مراکز وظیفه خدمات‌رسانی و حمایت از ۱۰ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبادان را بر عهده دارند.

رئیس اداره بهزیستی آبادان اظهار داشت: امسال نیز پنج واحد مسکونی در بخش روستایی ۲ معلولی نیز به مددجویان تحویل داده شد و همچنین هزینه تحصیل ۱۵۰ دانشجو تحت پوشش این اداره امسال پرداخت شد.

شجاعی بیان کرد: به بیش از ۳۰ نفر از مددجویان نیز وام ۵۰۰ میلیون ریالی خود اشتغالزایی تعلق گرفت.

سه هزار و ۷۰۰ معلول و پنج هزار و ۴۰۰ نفر نیز تحت پوشش خدمات اجتماعی در آبادان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: