پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > صرفه جویی های کوچک، نتایج بزرگ


کد خبر: ٢١٢٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/07-١١:٤٠

مهندس علی سیدزاده

 

آبادان خبر _ به طور معمول هر یک از ما می‌توانیم در طول شبانه روز با صرفه جویی بسیار کوچک در مصرف آب روزانه در منزل کمک به حفظ منابع آب کنیم که مصداق ضرب‌المثل« قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود» است. بطور مثال اگر هر شهروند فقط یک دقیقه زمان دوش گرفتن خود را در روز کوتاه کند(شیر دوش را به مدت یک دقیقه ببندد) با فرض استحمام روزانه در هر ماه حدود ۵۰۰ لیتر آب صرفه جویی می‌شود.این حجم معادل ۳۳۳ بطری ۵ر۱ لیتری آب بسته بندی می شود.
بر اساس آخرین سرشماری رسمی، جمعیت ثابت شهر تهران در حدود ۸۶۹۳۷۰۶ نفر است که در صورت کاهش زمان استحمام ۵۰ درصد جمعیت ساکن در شهر تهران روزانه به مدت فقط یک دقیقه ، حجمی معادل ۲ میلیارد لیتر در ماه صرفه‌جویی می‌شود. برای تصور بهتر از این حجم می توان برای آن معادل فرض کرد. از قبیل بطری های ۵ر۱لیتری آب که با این احتساب حجم مذکور معادل یک میلیارد و ۳۳۳ هزار بطری در ماه می شود یا معادل آب شرب مورد نیاز برای ۴۴۴ هزار نفر در روز، ۱۰۰ هزار تانکر ۲۰هزار لیتری پخش آب یا تولید روزانه ۵۱ حلقه چاه آب با دبی متوسط ۱۵ لیتر در ثانیه.

همانطور که ملاحظه ‌شد کاهش یک دقیقه ای زمان استحمام روزانه منجر به چه نتایج بزرگی در زمینه ذخیره آب می شود؛ بنابراین در شرایط کنونی کشور که با کاهش بارندگی به میزان حدود ۵۰ درصد نسبت به سال آبی قبل و افزایش دمای هوا مواجه هستیم، توصیه می شود همه شهروندان محترم با صرفه جویی های اندک در مصرف آب روزانه، سهم قابل توجهی در نتایج موثر و بزرگ آن در کشور داشته باشند.

# من مراقب آب هستم

*مدیر کل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

 

آب و فاضلاب،صرفه جویی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: