پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > رئیسی در دیدار با جمعی از دختران: به وعده‌هایم برای حل مشکلات دختران و زنان روستایی و شاغل عمل می‌کنم


ستاد مرکزی جمعیت اقتدار ایران جوان خوزستان ، آبادان

 

سید ابراهیم رئیسی عصر روز دوشنبه 24 خردادماه، در دیدار با جمعی از دختران در فرهنگیان تهران با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر گفت: وجود دختران در جامعه و هر خانه و کاشانه موجب رحمت و برکات الهی است.

وی افزود: نیمی از جامعه ما را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که نقش بسیاری در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز به برکت نظام و انقلاب شرایط زنان جامعه با قبل از انقلاب تفاوت زیادی پیدا کرده، در عین حال گفت که راه زیادی مانده تا ظرفیت زنان در جامعه به طور شایسته‌ای در مسیر پیشرفت کشور و اجرای عدالت به کار گرفته شود.

تولیت سابق آستان قدس رضوی با هوشمندانه خواندن نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر گفت: حضرت معصومه(س) جلوه ایمان و ایثار، عفاف و حیا و دفاع از امامت و ساختن جامعه بالنده بوده و علم و دانش و مهربانی و محبت در زندگی ایشان موج می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز بانوان و دختران ما که با عبور از دوران خودسازی، آماده جامعه‌سازی می‌شوند، تصریح کرد: دولت وظیفه دارد زمینه را برای شکوفا شدن استعدادهای زنان در عرصه‌های علمی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مهیا کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ارج‌نهادن به جایگاه زنان در دورانی که مسئولیت‌های مختلف داشته اظهار داشت: در آستان قدس رضوی مجموعه بزرگی را تحت عنوان «باغ‌اردوگاه خاتون» برای فعالیت‌های بانوان اختصاص دادیم که منشأ بسیاری از خلاقیت‌ها و ابتکارات و کارهای بزرگ شد.

رئیسی افزود: امروز سخن‌گفتن از فرهنگ و اقتصاد، بدون توجه به نقش و حضور بانوان در این صحنه سخن ناقصی است و باید بدون نگاه‌های سیاسی و جناحی برای شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای زنان گام برداشت.

رئیسی افزود: نگاه‌های سیاسی زودگذر و منفعت‌محور برای سیاسیون، به جایگاه زنان آسیب می‌زند و آن چه منشأ تحول است توجه به ظرفیت‌های بانوان با نگاه امام و رهبری است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش زنان در اقتصاد خانواده، تصریح کرد: امروز دسترنج زنان مایه برکت سفره بسیاری از خانوارها در کشور است و باید این نقش را مهم و تعیین‌کننده بدانیم.

رئیسی همچنین به نقش زنان و دختران در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: زنان و دختران در ورزش‌های همگانی و قهرمانی نقش ارزنده‌ای دارند که باید برای پررنگ‌شدن این نقش بیش از پیش تلاش کرد.

وی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه ظرفیت‌ها در کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود در کشور نباید تنها در اختیار آقایان قرار گیرد و خانم‌ها هم باید فرصت شکوفایی استعدادهای‌شان را داشته باشند.

رئیسی ادامه داد: دختران ما، مادران آینده این سرزمین هستند و انسان‌های بسیاری در دامان آنها پرورش می‌یابند و باید به خواسته‌ها و نیازهای آنان توجه ویژه داشت.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به سهم زنان در اقتصاد فضای مجازی گفت: خانم‌ها علاوه بر علم و فناوری در زمینه‌‍های دیگر نیز خلاق و مبتکرند.

رئیسی افزود: امروز یک خانم خانه‌دار با آموزش آشپزی در فضای مجازی، تولید محتوا می‌کند و یک معلم، بسته آموزشی تولید می‌کند اما نفع آن را دیگران می‌برند.

رئیسی در همین راستا خاطرنشان کرد که دولت مردمی برای افزایش نقش زنان در اشتغال فضای مجازی و سهم آنها از اقتصاد فضای مجازی برنامه دارد.

وی ادامه داد: نقشی که زنان در جامعه دارند حق خدادادی آنهاست و همین که دولت این حق را ضایع نکند و زنان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و پرورشی بتوانند نقش خود را ایفا کنند کار بزرگی رقم می‌خورد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با توجه به مسؤولیت‌هایی که در سازمان‌های مختلف داشتم شهادت می‌دهم خانم‌ها هر جا بوده‌اند مسئولانه‌تر عمل کرده‌‌اند.

وی در همین راستا به نقش زنان در ارتقاء نظام سلامت و صیانت از جان مردم در دوران‌ شیوع‌ کرونا اشاره کرد و گفت: زنان ما که به عنوان پزشک و پرستار در کادر درمان هستند، با جانفشانی برای حفظ سلامت مردم خوش درخشیدند و همه ایران باید در برابر آنها خضوع‌ کند‌.

رئیسی افزود: اگر رأی مردم به این طلبه تعلق گرفت، به موجب حق خدادادی بانوان و بر اساس حقوقی که در قانون اساسی و قوانین موضوعه دارند، جایگاه اجتماعی زنان را ارتقاء می‌دهد.

وی تصریح کرد: دولت مردمی، تمام ظرفیت‌ها را برای شکوفایی استعدادهای بانوان به کار خواهد گرفت و برای حل مشکلات دختران، زنان روستایی و زنان شاغل به‌گونه‌ای تلاش خواهد کرد که با عمل به وعده‌ها، مردم به آینده امیدوار شوند.

ستاد مرکزی جمعیت اقتدار ایران جوان خوزستان ، آبادان

 

ریاست جمهوری،سید ابراهیم رئیسی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:رئیسی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: