پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > خودبرترانگاری منطقه آزاد اروند!


کد خبر: ٢٠٦٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/06-٠٠:٥٣

محمود تیلا

 

آبادان خبر _ خبر جالب و هیجان انگیز است: منطقه آزاد اروند در سه بخش از سمینار بین المللی مسئولیت های اجتماعی حائز رتبه‌های برتر شد. (!)
در این خبر گفته شده طی این سمینار مناطق آزاد در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی با نظر هیئت علمی داوران مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند که سازمان منطقه آزاد اروند با فعالیت‌های مستمر و عملکرد مناسب در بخش توسعه جوامع محلی در حوزه بهداشت و سلامت به دلیل احداث، بهسازی و تجهیز مراکز درمانی و ارتقای علمی مراکز بهداشتی و درمانی حائز رتبه برتر شد.
علاوه بر این در بعد توسعه جوامع محلی در حوزه عمران و آبادی به دلیل میزان کمّی و کیفی پروژه های انجام شده و درحال انجام منطقه از نظر هیئت داوران به عنوان منطقه برتر اعلام شد.
همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به دلیل تفکر مسئولانه در پایه‌گذاری نخستین جشنواره ارزیابی مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور در زمینه مسئولیت اجتماعی (CSR) به مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند تعلق گرفته است.

چند سوال از سروش شریفی دبیرکل سومین سمینار CSR وجود دارد که امیدوارم صادقانه پاسخ داده شود؛
۱. این سمینار بین‌المللی با حضور چه کشورهایی بوده و چه تعداد شرکت کننده در بخش‌های مختلف حضور داشته‌اند؟
۲. چگونه است که منطقه آزاد اروند هم میزبان است هم دبیرکلی سمینار را عهده‌دار است و هم رتبه‌های برتر را کسب می‌کند؟
۳. اگر این سمینار همان طور که گفته‌اید بمنظور ایجاد زمینه ترویج گفتمان مسئولیت اجتماعی بوده پس اعلام برترین‌ها به چه معناست؟ اینکه بخاطر میزبانی از نخستین جشنواره ارزیابی مناطق آزاد در زمینه مسئولیت اجتماعی، جایزه ویژه هیات داوران به اروند تعلق بگیرد همان قدر ناشیانه و عجیب و غریب است که جایزه ویژه‌ی هیات داوران اولین همایش روابط عمومی برتر منطقه آزاد اروند، به روابط عمومی آن سازمان تعلق گرفت!
۴. برخی از اهداف این سمینار «تعیین شاخص ها و معیارهای سنجش مسئولیت اجتماعی مناطق آزاد تجاری» و همچنین «ایجاد گفتمان مسئولانه و تبیین کارکرد فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در مناطق آزاد» عنوان شده است. چگونه است سمیناری دو روزه که هنوز در مرحله‌ی گفتمانی است و تعیین شاخص‌ها و معیارهای سنجش مسئولیت اجتماعی در مناطق آزاد را هدف‌گذاری کرده، در اولین سال برپایی خود برترین‌ها را اعلام می‌کند؟! یعنی طی دو روز سمینار، با سرعت معیارها مشخص شده، سپس گزارش عملکردها به دبیرخانه این سمینار خواسته و بررسی شده و برترین‌ها مشخص شده‌اند!
۵. مشکلات عدیده منطقه آزاد اروند با سخنرانی و برگزاری همایش و جشنواره و سمینار حل نخواهد شد که اگر اینگونه بود چالش‌های کنونی وجود نداشت.
جناب شریفی! خنده‌دار است از مسئولیت اجتماعی سخن گفتن و برتر شدن در موضوع «توسعه جوامع محلی در حوزه عمران و آبادی به دلیل میزان کمی و کیفی پروژه‌های انجام شده و درحال انجام منطقه» در حالی که موزه هنرهای معاصر آبادان بعد از واگذاری به منطقه آزاد اروند اکنون ویرانه شده و موزه‌ای وجود ندارد! از کدام توسعه جوامع محلی سخن می‌گویید که راهبردی برای اولویت‌بندی انجام پروژه‌ها در منطقه وجود ندارد و نارضایتی عمومی مشهود است.
پیشنهاد می‌شود بجای رونمایی نمادین از سند مسئولیت اجتماعی در منطقه آزاد اروند در این سمینار، باید سعی کنید از سند طرح جامع منطقه آزاد اروند که دکتر مرتضی بانک آن را به‌نوعی قانون اساسی اداره شهر می‌دانست مجدداً رونمایی کنید؛ همان سندی که آذر ۹۷ در ساختمان موزه هنرهای معاصر رونمایی شد... همان موزه‌ای که دیگر وجود خارجی ندارد!

به نظر می‌رسد سازمان منطقه آزاد اروند جشنواره‌ها را راه اندازی می‌کند، خودش در مقام داوری حاضر می‌شود، همزمان شرکت کننده هم هست و عجیب که در این جشنواره‌ها صاحب عناوین برتر هم می‌شود! رویه‌ای که اخیراً تلاش داشته ناکامی‌های میدانی و بی‌اعتمادی مردم جوامع محلی را به این شکل مصنوعی جبران کند!

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: