پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در آبادان


کد خبر: ٢٧٢٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/01-٠٩:٣٥

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان برنامه‌ های هفته در آبادان را تشریح کرد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از شبستان ، سعید صریحی ، دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز دفاع مقدس گفت : ۲۱۸ هزار شهید در دوران جنگ تحمیلی باعث شدند تا جمهوری اسلامی پایدار بماند.

وی افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۵۰۰ شهید سهم شهر مقاوم آبادان است که امید می رود تمامی مسئولانی که به صندلی مدیریت تکیه زدند قدر خون شهدا را بدانند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آبادان تصریح کرد: امسال شعار محوری «ما مقاوم هستیم», برای هفته وفاع مقدس در نظر گرفته شده و امیدواریم همه دستگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و رسانه‌ها این شعار را در تبلیغات محیطی خود لحاظ کنند.

صریحی اضافه کرد: از عصر امروز برنامه‌های هفته دفاع مقدس با برگزاری آئین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران با حضور مردم ولایت مدار این منطقه در ‌گلزار شهدای آبادان آغاز شد.

وی بیان کرد: همچنین جمعه ۱ مهر برنامه نقش زنان در دوران دفاع مقدس، راهپیمایی خانواده‌ها و دیدار با خانواده شهدای سلامت در دسنور کار قرار دارد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان با بیان اینکه زنگ ایثار و مقاومت در مدارس این شهرستان نواخته می‌شود عنوان کرد: این آئین در ساعت ۸ صبح روز (شنبه ۲ مهر) به صورت نمادین در مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) نواخته خواهد شد چرا که این مدرسه ساختمان آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بود و زیر بمباران دشمن بعثی قرار گرفت و تعدادی از کارکنان این اداره شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه ساعت ۱۰ صبح نیز گرامداشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش را در سینما مهر آبادان برگزار می‌شود اذعان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی برعهده حوزه علمیه قرار گرفته است.

صریحی بیان کرد: سوم مهرماه نیز یادواره شهدای عملیات کمان ۹۹ که به منظور گرامیداشت شهدای نیروی هوایی برگزار می شود برعهده نیروی دریایی قرار دارد، این همان عملیاتی است که تمام نیروی هوایی به سمت بغداد هجوم آوردند و حماسه ساز شدند.

وی ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، گرامیداشت حماسه مردمی کوی ذوالفقاری را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و یاد آور شد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آبادان و خرمشهر نیز بر عهده نیروی دریایی خرمشهر قرار دارد و قرار است روز چهارم مهرماه اجرایی شود.

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: