پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > عملیات مهار آلودگی نفتی اروندرود توسط بندر آبادان پایان یافت


کد خبر: ٢٢٥٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/20-١٠:١٧

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از پایان عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروند رود بندر پس از ۴ روز خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ رضا سفاری، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروند رود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی پس از ۴ روز به پایان رسید.

سفاری افزود : تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره گیری از یدک کش افشین افرا عملیات خود را آغاز کرد و از بوم های جاذب برای پیشگیری از گسترش  این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه استفاده کرد.

او ادامه داد: برای مهار این آلودگی از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه  نفت تهیه شده بود استفاده شد.

سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود گفت : در حال حاضر از نظر آلودگی های نفتی ، هیچ آلودگی در اروندرود مشاهده نمی شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان انجام این عملیات با مشارکت دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، تعداد نیروهای انسانی حاضر در ان را ۲۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۳ فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر ، بوم  باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب نیز در رفع آلودگی رودخانه اروند استفاده شد.

او در خصوص مشاهده ی اولین آلودگی در اروند رود بیان کرد : پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند در نزدیکی اسکله های بندر آبادان در روز سه شنبه ۱۶ شهریور، تیم عملیاتی مقابله با آلودگی در کمترین زمان از بندر آبادان به محل  مورد نظر اعزام شد و با مشاهده ی نیاز به تیم عملیاتی دیگر یک تیم کمکی از بندر خرمشهر نیز ارسال شد.

سفاری وسعت این آلودگی را از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان خواند که ۲ کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض داشت.

آبادان خبر،آبادان نیوز،آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،اروندرود
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: