پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > هزینه مصوب کفن و دفن در آبادان از رایگان تا بیش از ۱۸ میلیون تومان


کد خبر: ٢٢٣٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/09-١٢:٠٤

کعبی نرخ مصوب برای جابه جایی، کفن و دفن فوتی های کرونا را اعلام و بر تعامل در دریافت هزینه ها از نیازمندان تاکید کرد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ کاظم کعبی، مسئول آرامستان آبادان گفت: نرخ های جابه جایی، کفن و دفن متوفیان اعم از کرونایی یا موارد دیگر به صورت مصوب تعیین شده است که در بیشتر موارد میان هزینه ها موارد عادی و جان باختگان در اثر کرونا تفاوتی وجود ندارد.

هزینه جابه جایی

مسئول آرامستان آبادان در ابتدا به هزینه‌های تمام شده برای جا به جایی درگذشتگان اشاره کرد و گفت: انتقال موارد فوتی در اثر کرونا بر عهده شرکت خدماتی خصوصی است که طبق نرخنامه و بر اساس مسیر و بیمارستان، هزینه‌های دریافتی نیز متفاوت است.

کعبی به تشریح نرخ‌های مصوب برای جا به جایی فوت شدگان در اثر کرونا پرداخت و بیان کرد: نرخ تعیین شده برای جابه جایی درگذشتگان کرونایی از تمام بیمارستان‌ها به آرامستان آبادان ۱۵۰ هزار تومان و برای مسیر بیمارستان آیت الله طالقانی و شهید بهشتی به آرامستان آبادان و از آنجا تا آرامستان خضر نبی ۳۰۰ هزار تومان، از بیمارستان ۱۷ شهریور به آرامستان آبادان و از آنجا به قبرستان خضر نبی ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

او افزود: هزینه انتقال متوفی کرونایی از بیمارستان آیت الله طالقانی به آرامستان آبادان و پس از آن به آرامستان جرف ۳۵۰ هزار تومان، از بیمارستان‌های شهید بهشتی و نفت به آرامستان آبادان و از آنجا به قبرستان جرف ۳۰۰ هزار تومان و از بیمارستان ۱۷ شهریور به آرامستان آبادان و از آنجا به آرامستان جرف ۲۵۰ هزار تومان مصوب شده است.

بنا به گفته مسئول آرامستان آبادان هزینه انتقال فرد فوت کرده در اثر کرونا به از آرامستان آبادان به آرامستان جرف ۲۰۰ هزار تومان و از آرامستان آبادان به آرامستان واقع در زیارتگاه خضر نبی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

هزینه غسالخانه

کعبی در رابطه با هزینه‌های دریافت شده در ازای کفن و دفن بیماران کرونایی در آرامستان آبادان توضیح داد: هزینه شستشو فوتی کرونایی با مورد عادی متفاوت است، زیرا نیاز به ملزوماتی همچون آب ژاول، الکل و دیگر موارد بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد کرونا دارد.

او ادامه داد: طبق برآورد‌های انجام شده هزینه تمام شده برای شستشو و کفن و دفن جان باخته در اثر کرونا یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است که از مردم تنها یک میلیون تومان دریافت می‌شود.

قیمت مزار

مسئول آرامستان آبادان به موضوع دفن جان باختگان در اثر کرونا در آرامستان این شهرستان نیز پرداخت و بیان کرد: درابتدا مجوز دفن فوت شدگان در اثر کرونا در آرامستان آبادان به علت بالا بودن سطح آب‌های سطحی داده نمی‌شد و همه جانباختگان به قبرستان خضر نبی منتقل می‌شدند، اما بعد از هشت ماه مجوز دفن به جز در قطعه ۲۴ داده شد.

او با تاکید بر اینکه هزینه‌های دفن برای موارد کرونایی و دیگر موارد تفاوتی ندارد، افزود: برای دفن در قطعه ۲۴ هزینه ۴ تا ۴.۵ میلیون در نظر گرفته شده و بنا به مصوبه شورای سابق و هیئت مدیره برای قطعه قدیم آرمستان ۴ برابر نرخ مصوب هزینه دریافت شود.

کعبی دریافت هزینه ۱۸ میلیون از فوت شدگان کرونا را رد کرد و گفت: تا کنون شاید به تعداد انگشتان دست مزار با این قیمت در اختیار قرار داده شده است و قیمت‌ها یک میلیون تا حداکثر ۱۳ میلیون بوده است.

مسئول آرامستان آبادان بر تعامل با نیازمندان برای پرداخت این هزینه‌های کفن و دفن در تاکید کرد و گفت: مواردی بوده که با معرفی مسئولان برای آن‌ها تخفیفاتی در نظر گرفته شده است و در برخی موارد نیز هیچ گونه وجهی برای کفن و دفن فوت شده کرونایی دریافت نشده و شستشو و حتی قطعه به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته شده است.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،اخبار آبادان،کفن و دفن،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: