پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > داروهای بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان موجود است


کد خبر: ٢٢٢٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/02-١٠:٢٠

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مشکلی در زمینه تامین داروهای بیمارستانی و غیربیمارستانی مخصوص بیماری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان وجود ندارد.

 

به گزارش آبادان خبر، زینب جوانمردی اظهار داشت : درباره داروهای خاص ۲ گروه وجود دارد که گروه اول آنانی هستند که پرونده تشکیل داده اند و داروهای بیماران کرونایی که به داروهای خاص اضافه شده است.

او با بیان اينکه در تامین سهمیه بیماران خاص که در گروه اول قرار دارند مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: در رابطه با داروهای کرونا نیز علاوه بر سهمیه تعریف شده با ارتباطی که با سازمان غذا و دارو وجود دارد و رایزنی های انجام شده، سهمیه استانی و مازاد نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان می شود.

بنا به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان این داروها علاوه بر داروخانه های بیمارستان ها، در داروخانه های عرضه کننده داروهای خاص ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان وجود دارد.

جوانمردی میزان موجودی داروهای مخصوص بیماران کرونایی را اعلام کرد و گفت: داروی "رمدسیویر" در تمام بیمارستان ها دپوی خوبی دارد و با توجه به راه اندازی مصلی آبادان و آماده سازی مسجد جامع خرمشهر برای بیماران کرونایی در خواست دز بیشتر شد که با این درخواست موافقت شد.

او ادامه داد: اکنون بیمارستان طالقانی آبادان ۷ هزار، بیمارستان خرمشهر ۶ هزار و ۵۰۰، شادگان ۴ هزار و ۵۰۰، بیمارستان های شهید بهشتی، تامین اجتماعی و نفت آبادان نیز به ترتیب ۲ هزار و ۵۰۰، ۲ هزار و یکهزار دز در اختیار دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان به تامین داروی «پیراویر » به عنوان یکی از دغدغه های مردم آبادان اشاره کرد و گفت: نکته ای که درباره این دارو قابل طرح است این است که طبق دستور سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت داروی پیراویر در تمام داروخانه ها قابل ارائه نیست و تنها در داروخانه های عرضه کننده داروهای بیماران خاص قابل عرضه است که هم اکنون نیز ۳ هزار دز از این دارو در سه داروخانه بیماران خاص آبادان، خرمشهر و شادگان وجود دارد.

او در ادامه از افزایش شمار داروخانه های عرضه کننده داروی پیراویر خبر داد و اظهار کرد: قرار است داروخانه های دیگری به این سه داروخانه برای عرصه تنها پیراویر اضافه شوند تا این دارو آسان تر در دسترس مردم قرار بگیرد.

جوانمردی در ادامه از رفع مشکل کمبود انسولین نیز خبر داد و گفت: این مشکل یک ماه پیش وجود داشته که با افزایش درصد دارویی دانشگاه علوم پزشکی از هشت تا ۱۲ درصد و افزایش ۵۰ درصدی مشکل تامین انسولین میز رفع شده است.

او همچنین بر تامین داروهای قید شده در پروتکل های درمانی در داروخانه های بیمارستان های تاکید کرد و متذکر شد کمبود داروی اکتمرا موضوع کشوری است و قیمت بالای آن و تقبل نکردن خدمات بیمه ای در شرح وظایف معاونت غذا و دارو نیست‌.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: