پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > راه‌اندازی دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کووید 19 در آبادان


کد خبر: ٢٢٦١٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/23-١١:٠٥

دومین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کووید 19 با حضور معاون اورژانس کشور، در آبادان راه‌اندازی شد.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در آیین افتتاح مرکز یادشده اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه‌های سنی تزریق واکسن در کشور پایین آمده است و باید جمعیت بیشتری را واکسینه کنیم نیاز است که به نسبت مراکز تجمیعی تزریق واکسن را نیز بالا ببریم.
وی در همین خصوص افزود: شرایط آب و هوایی منطقه ما خاص است و بسیاری از مردم تمایل دارند که در ساعات شب از منزل خارج شوند و به همین خاطر مراکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کووید 19 را راه‌اندازی کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در همین راستا امروز با همکاری دکتر نقیبی و همکاران ایشان در مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان و با حضور معاون محترم اورژانس کشور و همکاری جمعیت هلال احمر، دومین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن را در هلال احمر آبادان دایر کردیم.
وی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده مراکز شبانه‌روزی تزریق بیشتری در جنوب غرب خوزستان راه‌اندازی می‌شود، افزود: یک مرکز تجمیعی واکسن در روزهای گذشته در مصلی نماز جمعه آبادان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را آغاز کرد، یک مرکز نیز امروز در خرمشهر افتتاح می‌شود و به دنبال آن هستم در روزهای آتی 2مرکز شبانه‌روزی دیگر را نیز در آبادان و خرمشهر دایر نماییم.
دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر در جنوب غرب خوزستان افراد بالای 30سال امکان تزریق واکسن را دارند و به دنبال آن هستیم که هیچکس بدون تزریق واکسن از مراکز خارج نشود.
وی بیان کرد: خوشبختانه واکسن به مقدار کافی وجود دارد و با توجه به محموله‌هایی که اخیرا وارد شده و در روزهای آینده نیز وارد کشور می‌شوند امیدوار هستیم مشکل کمبود واکسن پیدا نکنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین از آخرین وضعیت شرایط کرونا در محدوده فعالیت این دانشگاه گفت و افزود: خوشبختانه موارد سرپایی و بستری ما روند کاهشی پیدا کرده است و در شرایط نزولی پیک سهمگین در منطقه هستیم هر چند این شرایط به شدت شکننده است و خیلی از افراد جامعه هنوز ایمنی پیدا نکرده‌اند و کماکمان بهترین راه مقابله پیشگیری از طریق زدن ماسک و شرکت نکردن در تجمعات است.
وی همچنین از آغاز تزریق واکسن کووید 19 به افراد بالای 18 سال در مناطق روستایی خبر داد و اضافه کرد: احتمالا در روزهای آتی واکسن مخصوص افراد 12تا 18ساله نیز وارد منطقه می‌شود.
در ادامه دکتر حسین عرفانی، معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور نیز اظهار کرد: بحث اپیدمی کووید 19 بیش از یک سال و نیم است که همه را درگیر کرده و با همه تلخی‌ها، تلاش‌ها و تبعات از قله پیک پنجم آن عبور کردیم.
وی اضافه کرد: قطعا برای کنترل همه‌گیری به یک سطح منطقی و قابل قبولی از پوشش ایمنی و مقاومت در برابر بیماری، نیاز داریم که این میزان منطقی عمدتا از طریق واکسیناسیون بدست خواهد آمد.
دکتر عرفانی ادامه داد: خوشبختانه جزو کشورهای معدودی هستیم که به فناوری تولید واکسن در دنیا دست یافته‌ایم که ان‌شاالله این توانایی در تولید بتواند در بعد تولید انبوه و چرخه آن نیز با توفیقات بزرگتری مواجه شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و با وجود بی‌مهری‌های بین‌المللی، جمهوری اسلامی و وزارت بهداشت قدم‌های مثبتی را برداشت و مردم فهیم، با فرهنگ اسلامی، ایرانی خود در این فضا همکاری بینظیری داشتند.
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امروز نیز شاهد افتتاح یک مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در آبادان بودیم که این مرکز با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه آبادان و جمعیت هلال احمر این شهرستان شروع به خدمات‌رسانی کرد که امیدوارم فعالیت آن منشا خیر و سلامت باشد.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: