پست الکترونیک شنبه ١١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > فهم اشتباه از قانون بلای جان مناطق آزاد شده است/ لزوم تفیض اختیار به دستگاه های مجری


حسین گروسی گفت: وزارتخانه ها با برداشت اشتباه از قانون بودجه های خود را در مناطق آزاد قطع می کنند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ حسین گروسی، سرپرست منطقه آزاد اروند گفت: بلایی که بر سر مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد اروند آمده است فهم اشتباه از قانون است که بر اساس این نوع برداشت از قانون، خدمات و بودجه به مناطق آزاد قطع می شود.

او افزود: فلسفه تاسیس مناطق آزاد ارائه خدمات مطلوب به مناطق مرزی برای ماندگاری در مرزها است اما مناطق آزاد به جای ارتقاء سطح خدمات مکلف به ایجاد زیرساخت ها همچون تکمیل یا ترمیم، مدارس فرسوده می شود که در نوسازی مدارس بودجه جداگانه ای برای آن درنظر گرفته شده است.

 سرپرست منطقه آزاد اروند خواستار تفویض اختیار به دستگاه ها در منطقه آزاد اروند شد و گفت: طبق ماده ۶۵ احکام دائمی مناطق آزاد صنعتی و تجاری، تمام دستگاه های اجرایی به غیر از دستگاه های انتظامی و امنیتی مکلفند تا اختیاراتشان را به نمایندگان خود در منطقه تفویض کنند.

او افزود: بعضی از دستگاه های اجرایی در منطقه به جای مجری، نقش بهره بردار از پروژه ها را ایفا کرده اند در حالی که با تفویض اختیار نه تنها اعتبارات در منطقه صرف می شود بلکه با ارتقای سطح زندگی و ایجاد مزیت های مختلف می توان مانع مهاجرت چهره های علمی وملی کشور از منطقه آزاد اروند شد.

اقداماتی برای جلوگیری از مهارت ساکنین منطقه آزاد اروند

گروسی با بیان اینکه  برای جلوگیری از مهاجرت ساکنین مناطق آزاد باید برای این مناطق خاص تجاری و اقتصادی مزیت ها و مشوق های لازم را ایجاد کرد، ادامه داد: اگر توسعه پایدار دنبال شود باید توسعه را از پیرامون آغاز، به مرکز آن رساند، زیرا با مناسب ساختن سطح آموزش، اشتغال، بهداشت و درمان و دیگر موارد در شهرستان ها و روستاها، مهاجرت نیز شکل نمی گیرد.

او حذف مزیت هایی همچون معافیت مالیاتی و ثبت سفارش در مناطق آزاد را نمونه ای از اقدامات در خلاف اهداف تشکیل مناطق آزاد دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعاملات خوب و سازنده ای دارد و اموری همچون مبلغی کردن ثبت سفارش، پیگیری ماده ١٣ مناطق آزاد برای لغو معافیت مالیات کارکنان مستقر در منطقه با استفاده از ظرفیت ارزشمند این نمایندگان صورت گرفته و خواهد شد.

سرپرست منطقه آزاد اروند بر لزوم توجه ویژه دولت به منطقه  آزاد اروند تاکید کرد و توضیح داد: کل درآمد منطقه آزاد اروند از سال ۸۲ و زمان تاسیس تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است این در حالی است که تنها هزینه اصلاح سیستم فاضلاب فرسوده  این منطقه به ۶ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

او ادامه داد: تمام جمعیت مناطق آزاد کشور حدود ٩۵٠هزار نفر است در حالی که ۵٠٠هزار نفر جمعیت از آن منطقه آزاد اروند است که نیاز به نگاه ویژه دولت برای رسیدگی به این منطقه دارد.

گروسی تاکید کرد: برای رفع محرومیت از شهرهای آبادان و خرمشهر، نیاز به هم افزایی سایر دستگاه هاست.

دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند. مزیت هایی همچون معافیت های مالیاتی بستری برای توسعه اقتصادی و تجاری در مناطق آزاد است که در منطقه آزاد اروند با توجه به ظرفیت های مختلف از جمله راه های ارتباطی و سایت های صنعتی می تواند خواستگاه سرمایه گذاران و رشد اقتصادی باشد. هدفی که هنوز محقق نشده است.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: