کد خبر: ٢٧٩٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/11-١٣:١١

در این گزارش با گیاهی آشنا می شوید که علاوه بر تصفی هوا، اضطراب و عصبانیت را رفع می کند.

 

آبادان نیوز _ فیکوس گیاهی متعلق به گیاهان نیمه گرمسیری است و یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در منزل و محل کار محسوب می‌شود.

فیکوس رفع کننده اضطراب و عصبانیت و تصفیه کننده هوا

این گیاه ظاهری جذاب دارد و برای تصفیه هوا داخل محیط موثر است، ضمن اینکه علاقه به نور زیاد و غیرمستقیم، خاک مرطوب و گاهی اسپری آب دارد، البته باید آن را از مسیر جریان هوا دور نگه دارید.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

فیکوس نیازی به مراقبت خاصی ندارد و امروزه تقریبا در هر آپارتمان یافت می‌شود. این گیاه مفید نه تنها خواص درمانی جادویی، بلکه همچنین تأثیر مثبتی در انرژی اتاق دارد، بطوریکه در زمان‌های قدیم، مردم متوجه شده اند که افرادی که در منزل خود این گیاه را نگهداری می‌کنند، بندرت بیمار می‌شوند.

جالب است بندانید که این گیاه به بهبود خلق و خو کمک می‌کند و محیط را از عصبانیت و اضطراب پاکسازی می‌کند، همچنین خاصیت آرام بخشی دارد و باعث پاکسازی ریزگرد‌های اتاق است.

فیکوس هوا را از ترکیبات مضر مانند؛ فنل، بنزن و تری کلرواتیلن تمیز می‌کند و سپس آن‌ها را به اسید‌های آمینه و قند تبدیل می‌کند.

 

از خطر‌های فیکوس غافل نشوید

دانستن این نکته ضروری است که شیره فیکوس پوست حیوانات خانگی و انسان را تحریک کرده و ممکن است حیواناتی که برگ این گیاه را می‌جوند دچار اسهال یا استفراغ شود.

برای نگهداری فیکوس باید بدانید که این گیاه آپارتمانی جذاب باید در یک مکان ثابت قرار گیرد، زیرا این گیاه حساس دوست ندارد جا به جا شود.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: