کد خبر: ٢٢٦٦٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/26-١٣:٥١

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شرط سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال از امروز در خوزستان حذف شده و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تمامی پایگاههای تجمیعی و مراکز تزریق واکسن اعلام کرده با توجه به ذخیره خوب واکسن در استان محدودیت سنی برای دریافت واکسن وجود ندارد و همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز جمعه اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در خوزستان تا روز گذشته مجموعا ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۸ دٌز واکسن در مراکز تزریق واکسن استان تزریق شده است که از این تعداد یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۲۱۸ دُز اولی و ۸۱۷ هزارو ۸۶۰ دُز دومی بوده است.

وی گفت: شهرستان بهبهان با تزریق ۱۵۱ هزارو ۹۰ دُز و پوشش ۶۷.۹ درصدی نوبت اول و ۳۸.۱ درصدی نوبت دوم در صدر شهرستانهای استان از لحاظ استقبال از واکسیناسیون کرونا قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت : شهرستان شادگان با ۲۲ هزارو ۵۵۸ واکسن، حمیدیه با مجموع ۱۰ هزار و ۲۱ واکسن، کارون با ۳۱ هزار و ۵۵۷ واکسن کمترین استقبال را از میزان دریافت واکسن کرونا داشته اند که لازم است مسئولان این شهرستانها برای ترغیب مردم به واکسن اقدامات بهتری انجام دهند.

وی گفت: خوشبختانه در اهواز هم استقبال خوبی از واکسن شده است به طوریکه در شرق اهواز ۴۰۵ هزار و ۲۷۹ دُز واکسن و در غرب اهواز هم ۳۲۴ هزار و ۸۷۲ دُز واکسن به مردم تزریق شده است که شامل ۵۸ درصد جامعه هدف در نوبت اول و ۳۳ درصد در نوبت دوم بوده است که پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه این درصد به حد مطلوبی رسیده و بیشتر مردم اهواز در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

وی گفت: بر اساس آمار موجود جمعیت بالای ۱۸ سال استان سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر می باشد که یک میلیون و ۴۸۶ هزار نفر معادل ۴۷ درصد جمعیت استان تا کنون یک دُز واکسن خود را دریافت کرده و امیدواریم با شدت یافتن طرح واکسیناسیون در استان حد اکثر تا آخر آبان به رقم قابل قبولی برای این امر دست یابیم.

دکتر ابول نژادیان اضافه کرد: خوشبختانه چند روزی است که آمار ابتلا و مرگ و میر در استان کاهشی شده که این نشان می دهد واکسیناسیون در قطع زنجیره ابتلای افراد به کرونا بسیار موثر است و لذا از همه مردم درخواستی می کنیم برای دریافت واکسن به مراکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز

منبع:ایرنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: